/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
skivebremse
Fra : Luffe20
Vist : 948 gange
200 point
Dato : 30-09-07 16:27

Hej..

Jeg har et problem med at min skivebremse foran på min suzuki smx ikke bremser ordenligt... jeg kan trykke grebet helt ind uden problemer...men den bremser dog lidt men ikke det jeg er vant til..
Der er helt ny kaliber på
Hvad kan der være galt?

Mvh Luffe20

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:10

Luft i systemet....

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-09-07 17:16

jeg har prøvet at lufte ud men ved ikke om jeg har gjort det rigtigt.... skal låget til bremsevæsken være lukket når man lufter ud? eller hvordan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:20

Du gør vist klogest i at køre på et værksted og få det tjekket.....

Det klarer de på få minutter.....

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-09-07 17:22

vil heller lære det så jeg ved hvordan man gør...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:27

Din bremsevæske beholder SKAL indeholde væske - låget kan du godt lade være af....

Så "pumper" du din bremse til du har TRYK - dernæst åbnes udluftningsskruen medens trykket holdes.....

Skruen skal lukkes igen INDEN trykket er væk....

Når der ikke længere kommer luft ud men kun væske skulle din bremse gerne virke..... (så burde den heller ikke kunne pumpes)....

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-09-07 17:36

Jeg har prøvet at pumpe og synes slet ikke at der kommer tryk på... og måden du har beskrevet er ellers også den måde jeg har prøvet men bare uden held... men må jo bare prøve igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:42

Dårlig bremsevæske ????

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-09-07 17:43

Det er nyt bremsevæske der er i....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:45

Og du er sikker på det er det rigtige ??????

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-09-07 18:08

ja det er jeg.... men det er købt i thansen men det burde vel også virke...

Kommentar
Fra : Ernst_himself

Dato : 01-10-07 19:34

Når jeg lufter bremser ud eller bare skifter væsken så går jeg sådan har:

Jeg tager en klar slange ca 1-1½ meter lang der passer på udluftningsskruen
Så åbner jeg udluftningsskruen
Fylder min slange med bremse væske ( den skal monteres opaf self )
Mens jeg fylder den plejer der at komme luftbobler op i resvoiret
Jeg monteres slangen så den forbinder resvoiret og udluftningsskruen
Derefter pumper jeg ligeså stille bremse væsken rundt til der ikke er flere luftbobler at se i slangen
Så spænder jeg udluftninges-skruen og trykker et par gange på bremsegrebet, den skal blive hård og fast ca 1/2-2/3 inde, hvis den ikke gøre det, så åbner jeg udluftningsskruen igen og pumper noget mere. Det er meget vigtig at der altid er bremsevæske i resvoiret, så man ikke pumper luft i systemet.

Det kan godt tage en del tid at få alt luften ud, lidt afhænig af hvor "trænet" man er.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-07 15:54

Ved ikke om andre har skrevet det, men Harald-nyborg, BilTema eller thansen har et udluftersæt, som virker på biler, motorcykler og knallerter.
Rigtigt godt sæt.
tror det koster 50,-