/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Veninde trænger til hjælp....
Fra : bøllesmor
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 29-09-07 21:41

Hej.

Hun har en AMDduron 1.29 GHZ proccessor og med et K7S5A bundkort+ 1GB ddr ram
Det er xp der er på maskinen, men den har igennemlængere tid opført sig meget mystisk...men pyt med det, vi køber en ny harddisk mandag,men hvor stor harddisk kan vi putte i, eller spurgt på en anden måde, kan vi ligge en 250/300GB harddisk i og kan den "se" dem alle?

Håber jeg fik mig forklaret ordetligt!!!

Hun sidder og venter på svar...

Hilsen bøllesmor

PS er ny så der er dsv kun 50 point

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-09-07 21:44

hun kan købe en på 500 GB og XP kan se det hele HVIS hun får lagt SP2 ind.
husk også lige at få lagt driver ind hvis det bliver en SATA-disk (foregår under installation af XP)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-09-07 21:46

glemte lige: hvis XP ikke er incl. SP2, kan hun i første omgang kun se 137 GB, men efter SP2 er lagt ind, går hun bare ind i diskhåndteringen og får resten formateret/lavet partitioner og dermed gjort synlige og fuldt funktionsdygtige.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-07 21:55

som et lille tillæg, og måske et alternativ, så kig lidt på denne (omhandler eksterne HD)
Stortest af eksterne harddiske
En ekstern harddisk er den enkleste måde at udvide lagringskapaciteten på. Vi har testet 14 forskellige – med USB, FireWire og eSATA.
Læs mere...
http://www.pcworld.dk/art/8235?a=block&i=74

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 30-09-07 07:42

Tak for alleres svar...jeg skriver stadig lidt på hendes vegne!

Men i siger 500GB kan bundkort og alt klare?men strømforsyningen har ikke noget SATE strømstik,kan man få en adaptor eller noget eller er det bedre hun bare køber en alm harddisk?Hun skal forresten nok også have en DVD brænder og der kigger vi på edbpriser.dk, men det er vel også en god side???

Takker for jeres svar hiulsen bøllesmor og Mikkel

PS: Er der lige nogle gode råd her til sidst?for vi henter de tin vi

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-09-07 10:18

Hejsa...
En SATA HD har ikke rigtigt hjemme i en ældre computer, hvis der ikke er stik/sockets til den, men kig her http://www.computergeil.dk/?artikelid=4821 hvad angår strømforsyningen, så kan den trække det der er stik til, men det er en god idé at have lidt ekstra. Nu ved vi jo ikke hvor stor din / jeres er, men 400W og derover er at anbefale, men læs lidt her http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2764
Hvad angår www.edbpriser.dk ja så er det en rigtig god side, så jo... den kan anbefales.