/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail
Fra : ipbirk
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 29-09-07 11:16

Hej
Jeg har oprettet en gmail konto, mit problem er at jeg kan sende mail fra Gmail, men jeg kan ikke sende til den? er der nogen der har et forslag til løsning?
Et andet spørgsmål er hvordan gemmer jeg mine filer på gmail, jeg har jo ca. 2,5 gb til rådighed.
Jeg har installeret noget der hedder Gmail driver som jeg vistnok skal bruge i forbindelse med en gmail??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-07 11:19

din gmail er en ganske alm. indbakke og der kan de bare ligge. du kan døbe dine mapper og hvis du så sender noget mærket en specifik mappe, finder den selv vej.

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-07 11:22

Er du sikker på at du sender til adressen: xxxx@gmail.com og ikke .dk

Den fejl gjorde jeg selv i første forsøg

Clou

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-09-07 11:33

Gmail Drive er til at bruge Gmail som ekstra harddisk. Den har ikke noget mailkontoen at gøre http://www.pcworld.dk/download/36/1475

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 29-09-07 11:48

Citat
Er du sikker på at du sender til adressen: xxxx@gmail.com og ikke .dk

Du havde ret jeg brugte dk. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-09-07 12:29

Velbekomme

Clou

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-09-07 12:44

Samme fejl lavede vi herhjemme - begge to!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-09-07 17:21

Hvis du vil sætte gmail op på Outlook eller Express:
Sådan kan du bruge gmail i Outlook og Opera mailprogrammer.

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
nu bør den være klar

funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap):[ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>

Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>marker din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post....[465]
[X] denne server.........
indgående post...[995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK