/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Er du mors lille dreng?
Fra : Ana17
Vist : 4622 gange
100 point
Dato : 28-09-07 19:24

I 1998 kørte programmet "er du mors lille dreng"
Genså den for nylig og tænkte: Hvordan gik det Jørn senere?

Er der nogen der ved det?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-09-07 19:36

Han blev vist tvangsfjernet og kom til en plejefamilie, der på et tidspunkt var i medierne og Jørn havde stadig problemer med kontakt til andre.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-09-07 23:11

Måske vi er bedst tjent med ikke at vide alting.....

http://www.update.dk/cfje/VidBase.nsf/7e7520f73a5fd1b3c1256b05003205a0/149442ca22a05114c125686900759c58?OpenDocument

Må de forældre rådne op.....i helvede

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-09-07 00:39

Hej Ana17

Mht. at du i 1998 og for nylig så programmet "er du mors lille dreng" .

Hvor vigtigt er der for dig ?

Jeg var inde og kigge lidt på linket:

"http://www.update.dk/cfje/VidBase.nsf/7e7520f73a5fd1b3c1256b05003205a0/149442ca22a05114c125686900759c58?OpenDocument" , men opgav på havlvvejen, pga. at det umiddelbart lød uinteressant.

Men er det noget der har stor betydning for dig?

mvh.
DkwM327

Genså den for nylig og tænkte: Hvordan gik det Jørn senere?

Er der nogen der ved det?

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-09-07 07:46

Jeg husker godt den udsendelse. Den var grusom og hjertegribende.
Efter 14 dage i forældrenes varetægt havde det lille spædbarn Jørn trukket sig ind i sig selv. Jeg mener at udsendelsen endte med at han som før nævnt kom til en plejefamilie og at det gik godt. Man så ham vist som 1½-2 årig på armen af én af plejeforældrene i stalden på den gård, hvor han nu boede. Han blev jo fjernet forholdsvis hurtigt, og det plejer at give barnet bedre chancer for at knytte sig og få tillid til nære relationer igen. Jeg kan huske, at det jeg var mest rystet over, var hvor hurtigt barnet bliver psykisk ødelagt af en ringe/nærmest ingen kontakt med moderen eller faderen. Efter 2 uger var han psykisk ødelagt.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 29-09-07 12:18

Om det har stor betydning for mig?
Nej, egentlig ikke.
Men efter at have set denne dokumentar, er det bare svært at lade være med at tænke over hvordan han har det i dag.

Om han på bare de 3 mdr. nåede at lide uoprettelig skade...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-10-07 14:02

Hej igen Ana17

Jeg har opfattelsen af at den udsendelse, har "rørt ved noget i dig" som sikkert
har større betydning end du vil være bekendt at indrømme, selv overfor dig selv!

Hvis det er rigtigt, mener jeg du vil have fordel af at indrømme det, og så se at få det bearbejdet.

Jeg har selv en oplevelse fra da jeg var ca. 3 år, som jeg har bearbejdet og fået meget ud af.

mvh.
DkwM327