/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
overføre penge til udland
Fra : tararam
Vist : 715 gange
38 point
Dato : 28-09-07 18:08

Banken siger at de tager 60kr i gebyr når de sender penge til udlandet.
Så heldig var jeg første gang.
Men de efterfølgende gange har de taget 250kr.
Banken kommer hvergang med mærkelige svar og underlige omstændigheder om at modtagers kontonummer skulle checkes først og bla bla.... Det er hvad jeg har fået ud af at klage.
Der er hvergang sendt det samme beløb til samme bank og modtager, så jeg kan ikke forstå hvad de laver.
Kan nogle herinde forklare mig hvad der er årsagen.
Pengene er hvergang sendt som "alle udgifter betales af afsender"

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 48 point
Dato : 28-09-07 18:21

Citat
Banken kommer hvergang med mærkelige svar

Ja - de er dygtige

Lav en €-konto i din bank - derefter er det GRATIS at overføre penge til en anden €-konto (hvis det er din egen) i udlandet....

Er det ikke din egen koster det kun det gebyr du normalt betaler for at belate til andre konti...

Det gør du via din egen netbank..... (ellers koster det for meget)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 18:23

Endnu billigere....

Hvis din bank har afdelinger i det land du skal sende til kan du oprette en egenkonto der.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-07 18:51

Der er lyse tider i vente.
Citat
SEPA - fælles europæisk infrastruktur for betalinger
I begyndelsen af 2008 etableres et fælles eurobetalingsområde, Single Euro Payments Area (SEPA), i Europa. Det betyder, at alle europæere får adgang til harmoniserede betalinger. Hermed bliver det muligt at gennemføre eurobetalinger mellem 31 lande i Europa ligeså nemt, på samme vilkår og måde og til samme priser som indenlandske eurobetalinger. De nye betalinger introduceres over en treårig periode, der forventes afsluttet inden udgangen af 2010.

Læs mere om SEPA (kun på engelsk) - hvad er formålet med SEPA, og hvilken betydning får projektet, der i høj grad er drevet af politikerne i EU, for kunder og banker etc.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-07 18:52

Citat hentet fra Nordea Bank.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-07 21:16

Hvorfor ikke bruge netbank, det er billigere.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 29-09-07 10:09

Det er jo netbank jeg bruger. Og pengene sendes til Bangkok bank. Men jeg fandt lige ud af at Bangkok bank faktisk har en afdeling i Tyskland. Måske det var noget nemmere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-09-07 11:41

250 kr for overførsel via netbank.
Svindlere og det skal de vide.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 29-09-07 12:19

Hvis du benytter internet bank og har modtagerens IBAN og BIC oplysninger kan du selv overføre penge mod at betale et gebyr 30,- kr. for EURO-overførsel og lidt mere for andre valutaer.
(Gælder i Lån & Spar Bank, men andre banker kan have afvigende gebyrer)

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-11-07 15:21

Tak for svaret refi.