/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine
Fra : Laika_pigen
Vist : 3029 gange
138 point
Dato : 28-09-07 12:26

Hejsa.

Jeg har lige fået monteret den Bosch opvaskemaskine jeg købte i Punkt1 i Onsdags.

Nu kommer mit spørgsmål så:

På maskinen er der 2 lamper som lyser. Det er salt og afspændings lamperne som lyser.

Jeg har så købt det der Neophos 5i1 tabs.

Kan jeg nøjes med dem eller SKAL jeg også ha salt i og afspændingsmiddel i samtidig?

Håber en kan hjælpe mig.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : kimse_29

Dato : 28-09-07 12:36

Iflg Neophos er det ikke nødvendigt at bruge andet end den 5i1 tabs.

http://www.neophos.dk/solutions.php#10

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-09-07 12:53

Du skal kigge i manualen til din opvaskemaskine.

VI købte en ny maskine for ikke så længe siden, når man har læst manualen viser det sig at man skal indstille maskinne om den skal køre 3i1 eller 5i1 eller alm afspænding og salt.

Hvis du ikke fortæller maskinen at du ønsker at bruge tabs, vil den blive ved med at spørge efter salt og afspændingsmiddel.

Så du må igang med at læse manualen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-07 12:55

Kom salt i ellers ødelægges blødgøringsfilteret i længden. Men du kan, hvis du vil spare på saltet, indstille doreringen til den lave ende i forhold til vandhårheden i dit område.
afspænding skal du kun bruge hvis der er indtørrede dråbepletter på glas mv. efter vasken.
Det sker der intet ved at beslutte sig til senere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 13:27

Opvaskemaskinen har et afkalkningsfilter som skal regenereres med salt.
Så du bør påfylde salt i beholderen, så filteret kan regenerere.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 28-09-07 16:04

Hej igen.

Så har jeg fået læst instruktionsbogen.
Der står at når jeg vælger en 3i1 tabs så behøver jeg intet af det andet og i den stod der hvordan jeg kunne slå de 2 lyslamper fra.

Men alligevel er jeg i tvivl, jeg vil jo ikke ha den skal gå i stykker inden den er gammel.

Hvad bruger i andre i jeres opvaskemaskiner?

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 28-09-07 16:17

Jeg fik ny opvaskemaskine fo et par år siden. Jeg bruger tabs hvor det hele skulle være i. Jeg har spurgt rundt omkring om det er nok, de fleste svar er "ja", og det fordi saltet og afspændingsmiddlet i opvaskemaskinen, ikke er for opvaskemaskinens skyld, men for at din opvaske ser ordentlig ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-07 17:14

Din opvaskemaskine går ikke rigtig i stykker fordi afkalkningsfilteret holder op med at virke.
Den vil køre normalt med hårdt vand. Derfor vil den fremover kræve mere sæbe eller sæbe med andet specielt middel i.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 28-09-07 17:33

TanteAnne

Bruger du så samtidig salt og afspændingsmiddel, mens du bruger de tabs med det hele i i forvejen?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-09-07 19:07

hej laika_pigen
jeg bruger også tabs , men alligevel kommer jeg både afspænding og salt i . jeg fik afvide af ham der kommer og laver vores opvaskemaskiner på arbejdet at det burde jeg gøre da det er det
bedste i længden . om hvad der er bedst er nok svært at svare på.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 19:32

Men hvad dælen skal du bruge de tabs til, når du både har kalkfilter og afspænding.

Accepteret svar
Fra : TanteAnne

Modtaget 138 point
Dato : 29-09-07 07:52

Hej Laika_pigen.
I starten gjorde jeg, men ikke nu, jeg kan ikke se forskel på opvasken om det er tilsat eller ej. Bruger kun Tabs nu.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 29-09-07 11:03

Tak for svaret TanteAnne.

Tror bare jeg så kun forsætter med at bruge de der tabs jeg har købt. Og opovasken er fejler intet!
Takker for venligheden.

VH Laika_Pigen.