/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag test
Fra : vivib
Vist : 1505 gange
50 point
Dato : 28-09-07 08:54

Er der nogen her der ved, hvor man billigt kan få testet airbag lampen, her i København. Bare for en test tager opel 800 kr. Bilen er en Opel Vectra 1,8i A.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-09-07 09:46

Hvad vil du teste ????

Lyser Airbag lampen ?
Eller kunne du bare godt tænke dig at få testet systemet ?

Hvis ikke lampen lyser, skal du intet foretage dig - bilen kører "tester" selv systemet, skulle der være fejl på airbag systemet vil den røde lampe lyse, så spar dine 800,- kr

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 28-09-07 09:49

Lampen lyser hele tiden.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-07 10:51

Når lampen lyser hele tiden , skal du ikke have testet systemet. Du skal have repareret ledningsnettet , eller udskiftet airbaggene. Det sidste er det mest sandsynlige.

I stedet for prisen på en test, skal du høre på prisen for udskiftning af alle airbags.
Der kan være betydelig prisforskel mellem værkstederne.

Enghver idiot kan få pæren til at holde op med at lyse for et lille beløb. Men det er ikke det det drejer sig om.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-07 11:24

Jeg tror bestemt ikke du skal regne med at du skal udskifte nogle airbag.

Den hyppigste fejl er kablet under et sæde er gået løst (ved side airbag) eller en ledning som er "gnavet over". Vectraen har en lidt følsom ledning som ligger i foreste kofanger og går ud til airbag sensoren som der sidder 2 af på front kofangeren.

Du bliver desværre nok nød til at bide i det sure æble, aflever din bil på et værksted. De vil ret hurtigt fastslå hvor fejlen ligger og dermed kunne udbedre den.

Selv om du selv finder fejlen, et stik (under sædet) som er gået løst eller en ledning som er beskadiget, kan du ikke få lampen til slukke uden at få en computer på den.

Den billigste airbag resetter du kan købe ligger på en 500,- kr seddel.
Du kan sagtens få det lavet på et uautoriseret værksted, men behøves ikke en computer til at finde fejlen med, men en computer til at nulstille med - som regelt har de uaoturiserede værksteder en aftale med autoriserede værksteder til at nulstille osv.

Men du kommer nok hurtigt til at betale nogle 1000 kr, er du heldig og det bare er en samling slipper du nådigt, men er det et kabel i kofangeren eller lign, skal de afmontere de dele, og så tikker taxameteret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-07 11:51

Du har spurgt før. Og der fremgik det at bilen er 15 år gammel.
De airbags skal fornyes. Det gælder ikke bare om at slukke pæren.
Hvis du er ligeglad med sikkerheden i airbags, kan du vel også være ligeglad med om pæren lyser.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 28-09-07 12:29

transfor
Jeg ved, jeg har spurgt før, men det var nu også, om nogen kendte et værksted her i københavn som ikke var så dyrt.

Godkendelse af svar
Fra : vivib

Dato : 01-10-07 08:40

Tak for svaret thulin.