/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se film i Mediecenter
Fra : steenstrup
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 27-09-07 20:26

Hej alle,

Mit problem er at jeg ikke kan se alle film i mit Vista mediecenter. Jeg har homre premium udgaven.
Jeg har prøvet at installere codecs og hvis jeg starter avi filen op direkte med dobbeltklik kan jeg godt afspille den. Men hvis jeg prøver at gøre det via mediecenteret. (Jeg vil gerne kunne gøre det fra min xbox) så virker det ikke.

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 21:25

Hvor køber du avi-film ....... ??????

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-09-07 23:12

Jeg har også haft problemer med og måtte opgive .
Jeg afspiller avi filer på vlc madiaplayer et gratis og godt program
der kører fint i vista..
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
prøv den kan næsten afspille alt..

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 27-09-07 23:14

Du mangler sandsynligvis en decoder, som fx. Nvidia Purevideo eller PowerDVD.

@Refi:
Du kan rippe dine DVD'er til avi filer... det er meget lettere end at skulle skifte skive hele tiden, og formatet optager mindre harddiskplads end en standard DVD film.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 10:31

Citat
@Refi:
Du kan rippe dine DVD'er til avi filer... det er meget lettere end at skulle skifte skive hele tiden, og formatet optager mindre harddiskplads end en standard DVD film.

Jeg er skam ikke i tvivl om hvad der er muligt

Jeg ved så ikke hvorfor du skifter skive HELE TIDEN....

Decoderen har ikke noget med sagen at gøre da det er avi-film....

Men måske et codec....