/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotopapir?
Fra : Iselou
Vist : 550 gange
75 point
Dato : 27-09-07 18:58

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at sælge min flotteste billeder. De skal derfor forstørres en del og her er mit spørgsmål så:

Hvilket fotopapir skal jeg bruge til det? Det skal være billeder som man sætter en en ramme og hænger op på væggen så tænkte at det skulle være noget "mat" fotopapir så solen ikke går ind og reflektere i billedet, men det ved jeg ikke?

Nogen erfainger med dette?

Og på forhånd mange tak for jeres hjælp!

Mvh IseLou

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 85 point
Dato : 27-09-07 19:03

Mat eller halvmat er at foretrække.
Eller skal det bag glas som tar reflekser.
Derefter er det jo købernes smag som bestemmer.
Så derfor lad dem komme med på råd.
Også vedrørende størrelse.

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 27-09-07 19:30

Teil

Mange tak for dit svar. Jeg havde ikke tænkt mig at billederne skulle bag glas som tager reflekser da jeg ikke vidste at sådan noget findes, men jeg tror jeg tager mat eller halvmat som du skriver :)

Mvh IseLou

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 27-09-07 19:30

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 18-11-08 10:23

Brug et kraftigt papir, da dette giver et flotter resultat, samt det forbliver pænt liggende glat inde i rammen. Min erfaring er, at det kan ikke betale sig, at købe det tynde papir, da farverne hurtiger falmer.

Håber du kan bruge det til noget. Smil

Mvh. GramPro

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 18-11-08 10:25

Lige en lille ting mere. Du kan ved nogle fotohandler, få dine billeder lavet på et billede lærede, som er sat på en indvendig ramme, så lærede ligge ud over rammen, og dette give et rigtig flot resultat.

Mvh. Gram Pro igen