/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Brug af link i mail åbner ikke
Fra : Denpete
Vist : 802 gange
200 point
Dato : 27-09-07 08:56

Hej,

Jeg er ude for et problem ved brug af link i mails.
Når jeg modtager mails med link fra kendte afsendere kan jeg ikke få linket til at åbne sitet i min browser.

I 'Filtyper' i 'Mappeindstillinger' står der ved browserikonet for Outlook: URL:MailTo-protokol og i 'Rediger filtype': "C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE" -c IPM.Note /m "%1"

Ved IE-ikonet står der:'Internetgenvej' og i 'Rediger filtype: rundll32.exe ieframe.dll,OpenURL %l

Hvoran retter jeg/tilføjer funktion for at åbne browser og gå til sitet i Mappeindstillinger

vh
Denpete

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 09:19

hvilket mail program bruger du ???

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 09:24

Hej miritdk,
jeg bruger MS Office Outlook.

For at præcisere, så har jeg ikke problemer når jeg bruger links i Læseruden, men først når jeg åbner mailen og bruger linket der og ikke i alle mails - wierd....
F.eks. ihen broblemer hverken i læseruden eller i mailen ved brug af link til Kandu...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 09:28

stik mig mine læsebriller

hmm - kan du override med ctrl eller shift måske ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 09:30

jg bruger ikke outlook selv - men i outlook ekspress ligger løsningen her:
http://support.microsoft.com/kb/823301/da det kan måske give dig et hint ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 09:36

forresten - du kan have en sikkerhedsrisiko der forhindres -

og - er IE din standard browser - for ellers skal du lige sørge for det

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 09:43

hmmm, din sidste kommentar forstår jeg ikke helt? Jeg bruger Forefox som standardbrowser, men linkene i mine mails åbner 'altid' i IE - altså NÅR de åbner - og ikke i Firefox.
Mht. Outlook Express-løsningen, så tør jeg ikke bruge den anvisning - da jeg ikke er så 'nørded' (undskyld udtrykket) at jeg ved hvad jeg gør...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 09:46

du kan altid lave det om - men prøv lige:

åbn Internet Explorer - Gå ind under Funktioner - Internetindstillinger- Programmer! Der skal være flueben i Internet eksplorer skal undersøge om den er standardbrowser!

Og så klikker du på nulstil webindstillinger
Klik på anvend og ok

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 10:00

ok - det er så gjort. I øvrigt hjælpet det ikke at override med hverken crtl eller shift.

Beskeden der popper op når jeg førsøger at bruge et link er:

'Windoes Stifinder - Stien (og så min mailadresse) findes ikke eller er ikke en mappe'

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 10:01

Og iøvrigt har de ændringer du nævnte før ikke hjulpet heller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 10:17

æuw - og nu er jeg da forvirret

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 10:22

det var da dejligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 10:24

hvorfor ham man ikke lige en hysterisk hoppende smiley her på kandu - den må du så lige visualisere

(checket dine mail indstillinger ?)

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 10:35

hmmm - jeg forsøger en visualisering....
og mine mailindstillinger er ok

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-09-07 10:45

jeg har nu søgt efter problemet på Google. Kunne ikke finde et svar, men jeg fandt en vejledning i at sætte programadgang/-standarden. Har således ændret til at bruge Firefox istedet for IE. DET HJALP. Nu virker linkene. Men det er da stadig underligt....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 10:48

ja ok - godt du fandt ud af det - men det virker besynderligt på mig at et ms produkt virker med et konkurrende - øhhhh

har du link til siden du fandt - det kunne jo gå hen og blive aktuelt for ret så mange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-07 11:08

hjælper det så ikke også på det her problem ???

http://kandu.dk/Spg104883.aspx

pist væk <------------------------- frokost i fare for farlig kattedyr - smuttet meget hurtigt