/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cpu speed
Fra : janik
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 26-09-07 22:34

Jeg har en bærbar hp dv 5000 med centrino duo processer 1650 ghz ,hvordan kan jeg få
dem til at yde mere.
Den har 2 cpu men jeg kan kun få den ene til at køre når jeg skal spille??
Skal lige sige at det er intel centrino duo cpu.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-07 08:28

Den har ikke 2 cpu, men en cpu med 2 core, nummer 2 bliver brugt ved multitaskning

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 27-09-07 11:26

det er ikke alle programmer der undrestøtter dual core,det er faktisk de færreste

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-09-07 16:19

Det er nemlig helt korrekt 1 cpu med 2 kerner der kan når det kræves speede op til dobbelt hastighed, hvis eller programmet er kompatibelt med det.
Derfor er de nye åaptops mere strømbesparende da de ikke bruger mere kraft end der behøves