/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til løsning af tvproblem
Fra : enligmorherlev
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 26-09-07 21:40

Søger hjælp vedr. jeg har 3 tv-apparater i min lejlighed ( men det er kun muligt, at få de to af dem koblet til antennekablet - via det tv inde i min stue)

Dette skaber en hel del problemer - da ledningerne ikke er gemt godt nok ad vejen - idag har jeg lige for 2 gang indenfor 1 år total ødelagt mit tv- faldt over den "dumme" ledning og fik revet den dims hvor man kommer antennestikket i totalt af ( uden mulighed for at komme det i igen)

Findes der ikke et eller andet trådløst antenne ting der gør at man ik har behov for de antennekabler ??

OG som vil gøre at samtlige 3 fjernsyn er koblet til antennen -

Da jeg er total håbløs hvad angår borermaskiner - har jeg ikke boret huller ind til de andre værelser så den nuværende ledning ligger gennem hele lejligheden - ( ikke videre flot - skal siges)

takker for al hjælp der kommer retur til mig.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-07 21:52

Du må SØMME dine ledninger fast......

Eller køre med stueantenne......

Hvis det trådløse fjernsyn var opfundet kørte ALLE med det.....

Du kan køre trådløs scart - men så skal du bruge videoen som modtager.....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-09-07 21:54

Jo du kan få trådløs. Jeg har endda en som jeg ikke bruger mere, men tal med de som forhandler radio/tv.

Godkendelse af svar
Fra : enligmorherlev

Dato : 26-09-07 21:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 26-09-07 22:00

Hej. Ja som en skriver, så skulle du sømme dine ledninger fast med kabelclips. Der findes også kabelbakker/ledningskjulere i byggemarkedet med tape på bagsiden, så det gør det nemmere for dig at sætte dem op. Tror dog det er langt billigere og pænere at bruge kabelclips.
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med at det kun er de to der er koblet til, og du har tre - skifter du stik hver gang det tredje skal bruges?? Der findes nemlig også antennestik-fordelere, så der kan kobles flere antennekabler til det stik der sidder på væggen... Hvis der altså er det du mener...

Mvh. Therese

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 22:15

Citat
Jo du kan få trådløs. Jeg har endda en som jeg ikke bruger mere

??????

Kan du ikke lige forklare den....