/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Købe via IBAY
Fra : e.c
Vist : 1545 gange
100 point
Dato : 26-09-07 19:43

Hej - her er en absolut novice mht. at købe via IBAY.

Til en af mine gamle computere, har jeg fundet en harddiskramme på nettet.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190128626312&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=190126993864&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget
Lidt nede af siden, vises rammen.

Mit 1. store problem er at siden er på hollandsk (som jeg læser det).
Det 2. problem er at jeg i øvrigt ikke aner hvad jeg skal stille op med den der IBAY

Ps. Jeg har prøvet at købe samme ramme via nettet i Singapore.............den kommer bare ikke.
Nå pyt 150 Kr.

Mit spørgsmål:
1. Hvad står der jeg skal vide for at købe.
2. Hvordan for jeg betalt så de kan sende.

Eyvind.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-09-07 19:51

Hvorfor skulle den ikke komme fra Singapore ?.
Hvis du ikke har betalt ekspres luftfragt, kan det nemt vare måneder.
Så vidt jeg forstår ham nederlænderen, vil han ikke sende til udlandet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 20:00

Singapore - det er et par måner siden, og der er ikke bestilt nogen ekstra fragt.
........................så måske skal man væbne sig med tåldmodighed.

Det tager jo nogle timer at køre ned til Holland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:00
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-07 20:05

vær lige lidt opmærksom
Citat
Botnet hacker Ebay-kontoer
Det er lykkedes for et net af trojanere at få adgang til en stribe Ebay-kontoer.
Af Filip Schwartz Kirkegaard
fredag 7. september 2007, 07:45
Det israelske sikkerhedsfirma Aladdin har ifølge Heise Online afdækket en trojaner, der forsøgte at logge sig ind på kontoer på Ebay.

Målet var at bruge de penge, der står på de forskellige Ebay-kontoer.

Botnettet blev spredt via 300 hjemmesider, som Aladdins sikkerhedseksperter har fundet. Trojaneren skulle have været aktiv i omkring en uge.

I det her tilfælde skulle angrebet være gået gennem Internet Explorer, gennem gamle sikkerhedshuller.

Angrebet er sammenligneligt med angreb fra det brugervenlige hackerværktøjet M-pack, der kan købes for omkring 1000 dollar.

Trojaneren skulle være ufarlig, hvis man bruger opdateret antivirus-software.

kilde: comon.dk

ps Mpack er lige lidt for aktiv pt såvidt rygterne - det kunne vi se her på kandu forleden hvor brandabc.dk også fik dem på besøg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 20:15

Tak refi - nu kan jeg da stave mig gennem teksten.
Tak Miritdk...............lidt stof til eftertanke.

Tillægsspørgsmål - er der nogen som vil købe den for mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 20:17

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:23

2000 point + 1 hund (ikke levende) - så er jeg overtalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:26

Til en anden gang e.c:

Finder du noget på ebay sider på forkert sprog kan du bare gå på den engelske side og taste "itim nr" ind.....

Der er IKKE sammenblanding af numre på verdensplan.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 20:32

Nøj manner hvor smart Refi.
Jeg har kun 739 point. Og det bliver over 100 kr. da jeg skal bruge 2 stk. så det er du ikke tjent med.
Har du da Ibay konto.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:37

Troede egentlig bare det var din spøg

Nej - jeg har ikke men fruen......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:40

Mit kort er indbundet i mulvarpeskind og tåler helst ikke dagens lys

Der er jo ingen grund til at betale for noget når andre er villige

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 20:44

Jammen jeg er faktisk interesseret i 2 stk. rammer, og vil gerne sende penge på forhånd til dig hvis du kan formidle købet................ kommer der ingen vare - så er det bare ærgerligt.

Jeg har 2 compaq E500 og med sådan en ramme kan jeg hurtigt skifte haddisk/styresystem på den bærbare når jeg er på ferie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:53

Item has ended

Den kan jeg ikke lide....

Eller er det mig der ikke kan se det ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:55

Ended: Jul-13-07 00:47:31 PDT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 20:57
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 20:58

Det er nok fordi den også har været på auktion.
Ended: Jul-13-07 00:47:31 PDT

men oven over står der en by now pris:
price: EUR 3.00

Og så er der forsendelse til US men måske billigere til DK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:00

Det er så et firma i England....

Med gode preferencer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:03

9 pund pr stk

15 pund i forsendelse for begge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:04

Han har 10 stk....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 21:05

Det er to forskellige forhandlere:
Den hollandske sælger original R-del til 3 € (23 kr.)
Den Engelske sæger som løsdel til 8 pund (80 kr.)
Det er svvært at se om det er de rigtige skruer i den engelske udgave for der skal være to skruer med krave som låser HD på plads.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:05

Citat
men oven over står der en by now pris:

Ja - men der er også der der står ITIM HAS ENDED.....

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 26-09-07 21:05

Erfaringer med e-bay:

Jeg handler tit ebay, men kun med dem der tager imod Paypal, så er jeg rimeligt sikret. Kommer varen ikke eller er den beskadiget eller ... Kan jeg trække min batling tilbage (2 gange pr. kalenderår) Jeg har gjort det én gang til dato, og det var langt lettere end da jeg skulle have banken til at trække en udenlandsk betaling retur.
Hvad angår denne auktion: søg et par gange de kommende dage, den kommer højst sandsynligt igen. Auktioner kan kun løbe en begrænset tid og de fleste ebay-sælgere er professionelle, der gentager auktionerne. Ellers søg med den funktion der inkluderer alle Europæiske auktioner. (Portoen fra US og Singapore æder ofte besparelsen og Post fra US bliver pt. ganske stramt fortoldet er min erfaring.)
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 21:07

hiver lige et flueben af her - har ikke noget at bidrage med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:07

Citat
Det er svvært at se om det er de rigtige skruer i den engelske udgave for der skal være to skruer med krave som låser HD på plads.

Den tekniske side af den aner jeg intet om.....

Men de hedder da det samme.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:08

Item will work with :

Compaq Evo N400 N400c N410 N410c N500c N700
Compaq Armada E500 E500s V300
Business Notebook nc6000 nc8000 nx5000
Prosignia 190
Mobile workstation nw8000
Presario V1000

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:11

Citat
(Portoen fra US og Singapore æder ofte besparelsen

Netop derfor var der måske også ide i en engelsk......

Varerne bliver sendt fra england....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 21:14

Ok - måske skal jeg vente lidt med de rammer..............................
Det kan jo også være at de kommer fra Singapore.
Hvor langt er der til Singapore på cykel.
Det mest kedelige er at de Compaq E 500 computere bliver smidt ud rundt omkring.

End of item.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:27

Du bestemmer da selv.....

Men kommer du på andre tanker siger du blot til - så finder vi nok ud af det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 21:28

Ok tak - der gumles lige lidt....................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:36

Velbekomme

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 26-09-07 22:54

Prøv lige at gå på genbrug..
I min genbrugs har vi tonvis af pc-skrammel....
Kunne jo være.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-09-07 01:52

Hejsa, vil lige byde ind med noget info.
Køber ofte på ebay, også hongkong og singapore. Det tager normalt ikke mere end en uge for dem at levere derovre fra. Helt korrekt at du skal sværge til paypal, jeg har aldrig oplevet en betalings metode der fungerer bedre. Sælger betaler alle trasaktions omkostninger. Du skal også lægge mærke til hvor mange handler sælger har lavet og hvilken karakterer der er givet til sælger og hvornår sælger har oprettet sin ebay salgskonto. Den du har fundet har sælger solgt 955 varer. Det er ikke så mange når det er den type varer, men har har 98,8% positiv tilbagemelding og en konto fra 22 september 2002. Ham ville jeg godt turde købe fra. jeg kan se at han har 18 til salg og der er kun solgt 2, så alt andet lige har han 16 tilbage. Du kunne jo prøve at skrive til ham på engelsk om han vil sælge 1. Den koster 10 i fragt til DK. Prisen ville blive 13 Euro, ca 100 Dkr.
Det vildeste jeg har købt på ebay, er den Goldwing jeg kører på for 3 år nu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-09-07 09:50

Bertlov >
På vores genbrugsplads må der ikke "klunses" Men jeg har kunnet luske mig til en ramme til en af mine 2 E500 bærbare.
Men da jeg tit skifter styresystemer er Compaq E500 nem at skifte med (ca. 20 sec)

PrivateDK
Det lyder godt i mine ører, og nu har jeg koblet mig på ebay som medlem.
Det er jo ikke så mange penge jeg skal have ude at svømme, så det går nok.

Ps. Har de flere Goldwing, hvis jeg får lov af konen.
Mit MC kort er kun 56 år gammelt, så det duer nok endnu.

Pss. Jeg kørte om kap med 10-15 Goldwing for nogle år siden på motorvejen til Ålborg lidt før støvring.
Jeg var på vej til træf i min gamle Volvo 210, men gad ikke mere da vi nåede 165 km/h

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-09-07 12:24

Om de har flere Goldwing.
http://motors.search.ebay.com/gold-wing_Motorcycles_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC12QQfromZR40QQsacatZ6024
Men ham jeg købte af havde kun den ene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 12:31

Skal du "låne" et VISA kort e.c

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-09-07 12:45

Jeg tror desværre ikke låne kan gøre det.
Men den der med genbrug er nok ikke helt ved siden af.
Tag lige et par håndbajere med i posen. Det hjælper som regel med lidt smørrelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-09-07 17:06

Jeg har lige fået besked fra højere magter, om at holde nallerne fra nogen motorcykel.
Nok ikke så meget de par småpenge men mere fordi jeg ikke helt er i tyverne mere.
Så jeg må nøjes med at tage et par håndbajere med - og blive ved det.

Det bliver så ikke nødvendigt med noget visa kort.............men ellers tak.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-09-07 17:47

Ja, de højere magter skal man passe på.
Fik du bud med en engel?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-09-07 18:32

Næ næ - hun sidder i sofaen.
Sidst jeg kørte MC var på kongevejen (Holte) på en BSA Ligthing rocket som sneg sig op på 150 uden at jeg opdagede det (fri hast. i DK)
Der skete nu ikke noget men jeg blev lidt paf over at den kørte så hurtigt uden at jeg opdagede det.
Vi var to der fulgtes ad.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-09-07 00:41

Ja, det var tider.
Min far har faktisk en gammel, men utrolig flot Goldwing til salg, hvis det skulle lokke.
1976, andet år den blev lavet.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 30-09-07 19:17

Tak for advarslen miritdk.
Jeg har trukket mig lidt væk fra den handel igen - Han ville lige ha' 14 € som var til salg for 3 €
Og så er jeg gået.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 19:31

eller fik den højere magt i sofaen overtaget

hmmm - troede ikke man fik flere mails når fluebenet var væk - har ikke fået nogen efter mit lille indlæg - men det her kom da lige igennem