/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Når man mister sin bil
Fra : kol
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 26-09-07 18:17

Hej,
Er der nogen der ved hvordan man skal forholde sig når man har fået stjålet sin bil.
Jeg tænker her på udfyldelsen af skadeanmeldelse på det man har inde i bilen og i bagagerum.
Har hørt om nogle der ikke har fået dækket det i bilen.
Min var låst

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 26-09-07 18:32

Du kan godt få det dækket der var i bilen. Det dækker indboforsikringen. Spørg dit forsikringsselskab. De kan helt sikkert hjælpe dig. Der er dog særlige effekter/værdier, der i nogle forskringsselskaber ikke bliver dækket som penge, kamera og lign. Tøj, solbriller, cder og andre ting man "normalt" har i sin bil burde blive dækket.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 26-09-07 18:39

Skæbnen ville at konens bil skulle til syn i sidste uge og jeg havde lånt et værksted men skulle selv have mit eget værktøj med og da bilen blev kasseret skulle jeg jo bruge det igen og derfor var der en del værktøj i bilen.
Hvad med det, det er jo ikke normalt at folk kører med et helt arsenal af værktøj i bilen.
Heldigvis havde jeg tager GPSén med ind så det er kun holderen til den de fik med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-07 18:42

Ting af værdi, må ikke være synlige udefra.

Du skal komme disse ting i bagagerummet eller handskerummet, så det er helt rigtigt det du har hørt

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 26-09-07 18:45

Du skal nok sætte dig ned og læse din police igennem, der kan du få lidt mere af vide om hvad der bliver dækket. Det er forskælligt af selskab til selskab. Det jeg har dækker alt hvad har i bilen, men det er også pga. jeg har en udvidet forsikring. Ellers gør som en anden har skrvet ring til dig selskab og spøger dem om hvordan og ledes du skal forholde dig.

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 26-09-07 18:54

Det er desværre ikke dækket... Jeg ville ønske det ikke var sådan. Hvis det er dækket skal du i hvert fald være meget heldig og have et godt forsikringsselskab... (Og jeg vil gerne vide hvad det er, for så dækker det rigtig godt...)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-09-07 19:07

det du måtte have liggende i bilen er kun dækket hvis det er låst inde i handskerummet eller på anden måde låst inde. og det er ikke nok at bildørene er låst. der skal være et særskilt aflåst rum til disse effekter.
desuden skal du regne med, at du skal dokumentere tilstedeværelsen af effekterne. men det er meget svært at få noget for den slags.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-09-07 19:10

Man får dækket di skader man har på di genstande man har forsikret. Hverken mere eller mindre.

Der er ikke gode selskaber, som dækker mere, eller dårlige, som dækker mindre.

Værktøj , som midlertidigt ligger i bilen er dækket af en almindelig indboforsikring.
Det er normalt ikke en betingelse at de ikke må være synligt udefra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-09-07 19:13

ups. Ret dumme stavefejl. Ærgerligt at man ikke kan rette.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 26-09-07 19:16

Tak for tilbagemeldingerne .
Jeg kontakter mit selskab i morgen for at høre nærmere og vil derefter give mine points

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-07 19:30

Først og fremmest skal du anmelde tyveriet til politiet, da forsikringsselskabet forlanger en kvittering for anmeldelsen.

Dernæst kontakter du din bilforsikring og får en skadesanmeldelse, og så din indboforsikring og får en skadesanmeldelse der fra også.

M.h.t. værktøj er det sådan, (nu skriver du "et helt arsenal" ) at der er begrænset dækning såfremt det er en almindelig familie/indboforsikring du har....der dækkes kun hobbyværktøj, eller mere nøjagtigt det værktøj der kan forventes at være "hvermandseje", altså hammer, skruetrækker, et lille topnøglesæt, en lille boremaskine o.s.v.......ikke noget med dyrt specialværktøj.

Og m.h.t. tyveri af genstande fra en bil, kræves der at de stjålne genstande har været opbevaret i et aflåst bagage- eller handskerum og ikke synligt udefra.

I øvrigt skal du også kunne dokumentere/sandsynliggøre at bilen har været forsvarligt låst.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 26-09-07 19:30

rolig nu.
Jeg kunne nu nemt fatte hvad der stod.
endnu engang tak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-07 21:56

Citat
Heldigvis havde jeg tager GPSén med ind så det er kun holderen til den de fik med.

Var det ikke hele bilen der var blevet stjålet?????????

Kommentar
Fra : kol

Dato : 27-09-07 21:23

Jo men det jeg mente var at jeg ikke havde lagt GPSén i hanskerummet.
Jeg mente at jeg havde svært ved at forklare alt det værktøj og hvis der så også var en GPS
men til jeres oplysning har jeg i dag fået tilbagemelding fra forsikringen at de dækker værktøj op til 25.000.00 kr. så hvis der ikke var special værktøj , så skulle der ikke være problemer. nu lyder det nærmest som om der var for en mill. men vi taler kun om det en normal husstand har...men lad os nu se.

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 28-09-07 17:26

Det var da super dejligt

Kommentar
Fra : kol

Dato : 09-10-07 07:55

Jo men må lige ventye 30 dage på om dytten kommer tilbage.

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 09-10-07 12:41

Det var så knap så sjovt :(