/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Den kolde krig..
Fra : Daxxa
Vist : 803 gange
500 point
Dato : 26-09-07 17:38

Hejsa Kandu'er.

Er der nogen der hurtig kan/vil hjælpe mig me et par spørgsmål? Det er om "Danmark under den kolde krig"

A: Hvilke forskellige danske holdninger kom til udtryk under den kolde krig?

E: Hvordan påvirkede den kolde krig danskerne politiske situation?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:43

Jeps! http://www.google.dk/search?hl=da&q=Den+kolde+krig+i+Danmark&meta=
og så er det bar i gang med selv at lave sine lektier

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 17:43
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 17:43

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-09-07 17:44

Haah ;b, Sys bar ikk lii umiddelbart jeg ka finde noget om de 2 spg. jeg mangler?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 17:45

ork jo - bare mas på

og pas på du ikke render ind i vi laver din tråd om til smalsnak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:45

Hjemis kom frem under den kolde krig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 17:46

arghhh CLAN din nød

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-09-07 17:51
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-09-07 17:58

Der er da ingen svar på de spørgsmål :S

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:59
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 18:07

Jeg vil tro, at du nu har riiiigeligt at gennemlæse - alt imedens du lytter og synger med til Kim Larsen.
Citat
DET ER EN KOLD TID
Tekst og Musik: Kim Larsen

Det er en kold tid som vi lever i
Alle går rundt og fryser
Men jeg har det da nogenlunde her
her på Østre Gaaaaasværk

Der' mange, mange drømme
der' røget sig en tur
men jeg ka' da stadig grine
når jeg sidder helt alene -
helt alene i mit lille skur

Det er en kold tid som vi lever i
Alle går rundt og fryser
Men jeg har det da nogenlunde her
her på Østre Gaaaaasværk

Jeg har ikke nogen penge
og ikke noget job
det har været sådan længe
Gud ved om det nogensinde -
nogensinde holder op

Men jeg har da Lange Lone
og hun spiller violin
og når nerverne de klikker
så drikker vi en lille flaske -
lille flaske brændevin

For det' en kold tid ........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:07

Den "Kolde krig" var koldest i sovjet.....

http://www.koldkrig.dk/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 26-09-07 18:10

1949 - Medlemsskab af Nato
Vesteuropa er bange for, at kommunisterne også vil overtage magten her, som de har gjort i Østeuropa. Landene laver derfor en aftale med U.S.A., hvor man lover hinanden, at hvis et af landene bliver angrebet, skal de andre hjælpe. Denne forsvarsaftale kaldes NATO.

Utrygheden blandt Europas stater breder sig i 1948, da kommunisterne ved et kup overtager magten i Tjekkoslovakiet. Indflydelsen fra Sovjetunionen strækker sig nu helt frem til Elben. I 1949 tilslutter Danmark sig Nato. Medlemsskabet markerer en ny situation i dansk udenrigs- og forsvarspolitik: Danmark er nu sammen med en række andre stater i alliance med U.S.A., som er den ene af verdens to førende supermagter. Verden er delt op i to landes indflydelsessfærer. Den såkaldt "Kolde Krig" varer til 1989, hvor kommunismen falder i Sovjetunionen og Østeuropa.

herfra http://www.thm.dk/dkhist/dk52.htm ovenstående er skrevet som tegneserie

Se også dette link http://www.duda.dk/Grundfag/Historie/historie.html

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-09-07 18:26

Ka stadig ikk lii umiddelbart finde svar på de 2 spørgsmål, Men tak for jeres hurtige hjælp...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-07 18:45

Syntes da ellers dit spørgsmål nr 2 er nogenlunde dækket ind i mit indlæg nr 1???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-09-07 18:47

Jah okaa, Såen set kun 1 jeg mangler..

Kommentar
Fra : enligmorherlev

Dato : 26-09-07 21:44
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-09-07 17:20

Hvis du ikke kan finde svaret i de givne links, ville du heller ikke kunne se det, om vi så bøjede det for dig i neon.
Det eneste søgeforslag jeg kan tilføje er "fodnotepolitiken".
Læs henvisningerne og drag dine egne konklusioner.

Eller som CLAN skriver:

Citat
og så er det bar i gang med selv at lave sine lektier

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-07 07:14
Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 04-11-07 17:09

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-07 17:58

Selv tak