/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brug af ekstern harddisk
Fra : axelbjarne
Vist : 2015 gange
100 point
Dato : 26-09-07 17:10

Hvordan bruger man en ekstern harddisk. Enheden er sluttet til via USB-stikket og i enhedshåndtering står der: denne enhed virker korretkt....

Så skulle gerne videre derfra...

mvh
axelbjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:14

Du skal nok formatere din eksterne HD, hvis den ikke er det i forvejen. Herefter benytter du den som et ekstra drev (HD).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:15
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:18

og mere læsestof på http://www.pcworld.dk/art/8328?a=frontpage&i=4
Nu håber jeg ikke at jeg ødelægger din dag 100% men en ekstern HD koster i dag ikke alverdens. Håber ikke din "står dig i for meget", her er 400GB til 856,00
http://www.pixmania.com/dk/dk/328329/art/freecom/ekstern-harddisk-3-5-hard.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:22

Når Windows meddeler at "Enheden virker korrekt", ja så burde du ku' finde dit ekstra drev (din eksterne HD) under "Denne Computer".... lige som når du ser/kigger på dit C-drev, CD/DVD-drev, USB-pen osv.
Højreklik på ikonet, og formater... hvis den ikke er det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 18:30
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:37

Jeg har fået det til at virke. Brugte Paragon Harddisk Manager til at kopiere harddisken C til F, hvor F er den nye eksterne harddisk på 250GB. Det der snød mig var, at når du vil boote på den nye harddisk, så skal du gå ind i Bootable add-in cards, det står lige nedenunder harddisk F. Så nu virker det upåklageligt.

mvh.
axelbjarne

PS.: Så fik jeg lært det....tak for alle svarene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 18:38

Når du er i diskhåndtering:
H-klik på det grå område hvor der står DISK 1 (ej den med C:)
og vælg opdater til dynamisk disk.
til højre for det grå område.................hvad står der

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 18:41

Ok