/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista/XP
Fra : AnnLou
Vist : 685 gange
300 point
Dato : 26-09-07 15:22

Hej,

Jeg har købt en ny bærbar med Vista, men jeg ønsker at køre med XP, da bl.a. mine elektroniske ordbøger endnu ikke er kompatible med Vista.

Jeg har kontaktet fabrikanten og fået "ok" til at installere XP, men jeg er i tvivl om jeg kan bruge XP fra den gamle pc, som er af mærket Samsung (den nye er Toshiba). Det er en cd til systemgenoprrettelse, så jeg ved ikke, om jeg kan bruge den cd til at installere XP på den nye pc. Jeg vil nødig bruge € på et nyt operativsystem....

Jeg ville også gerne vide, hvad den fil, hvor den danske stavekontrol ligger, hedder? Den er nemlig på den gamle pc og skulle gerne kopieres over på den nye.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 15:39
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-09-07 15:41

1. hvis det er en helt alm. WinXP-cd hvor der kun er windows på, benytter du bare den (husk at benytte din "gamle" produktnøgle.
2. hvis det er en af de af djævelen skabte recovery-cd's, hvor der fra fabrikantens side er lagt en masse crapprogrammer på, har du et problem; men det er der en løsning på: http://www.hcma.dk/tips121to130.htm#no124
3. stavekontrol: den må da ligge i din Office-pakke som standard

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 15:52

Du kan installere OpenOffice som kan snakke sammen med windows Office.
http://da.openoffice.org/
OpenOffice er 100% gratis og kan importere/exportere windows filer fra standard programmerne.
Den kan læse og udgive PDF dokumenter.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 16:51

e.c. det kan Office 2007 også, ingen problem at "gemme som" PDF i f.eks Word
Det kan hele Office 2007 pakken

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 17:03

Ok - men jeg er ikke kommet længere end til Office 2000.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-07 17:04

e.c. - det var også bare ment som en "fodnote"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 18:22

Og jeg nægter at købe flere superglimmerwindowsprogrammer.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 26-09-07 18:50

Hej,

Jeg bor i Madrid, så min Office-pakke er på spansk - derfor spørgsmålet ang. stavekontrollen.

Jeg må prøve at se hvad der sker ved at bruge min gamle Samsung recovery-cd....

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 300 point
Dato : 26-09-07 20:32

ok, du vil have dansk stavekontrol på en spansk udgave
kig her: http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TXpRdw==

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 15-11-07 13:43

Ok, så lykkedes det at få installeret XP og pc'en kører nu! Men, jeg kan ikke installere den danske stavekontrol, da jeg ikke kan finde den mappe, hvor filerne skal gemmes i....

Kan jeg kopiere mapperne fra den anden pc? Eller gemme dem et andet sted?

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 15-11-07 13:46

Sorry - nu fandt jeg mappen....

Mange tak for jeres svar

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 15-11-07 13:47

Tak for svaret hcma.