/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antal gange programer starter.
Fra : kvolsgaard
Vist : 592 gange
300 point
Dato : 26-09-07 14:30

Hejsa.

Nogen som har en go ide til hvordan man nemt kan se hvor mange gange de forskellige applicationer på ens maskinen egentlig bliver startet i løbet af en uge.

Tænker kun på enkelte udvalgte aplicationer (dem som der accesses fra desktop).

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 15:37

Et stykke papir og en kuglepen.....

Slå en streg hver gang du trykker.....

Der kunne sikkert laves et eller andet sindrigt..... Men næppe noget der allerede er lavet.....

Det skulle jo samtidig være noget der "HUSKER" - ellers er det jo nulstillet ved hver komputerstart.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-07 16:46

start/kontrolpanel/administration/logbog/program
Kan give et fingerpeg.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 26-09-07 17:50

refi: Det er ikke kun for 1 bruger, men for en terminal server som der er flere forskellige brugere der logger på.

Pallebhansen: eventlog kan man ikke se meget i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 17:58

Den slags findes ikke sådan umiddelbart....

Det skal først laves.....

Det vil jo kræve en tællefunktion på exe-filen.....

Hvad er ideen med det

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 26-09-07 20:50

Vil gerne vide hvem der bruger hvilke programmer og hvor meget.

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:24

Så må du lave et login på hver enkelt maskine/genvej til det enkelte program...

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 26-09-07 23:14

Ikke helt forstået.

Det er en terminal server med ca 20 brugere. Windows 2000.

Har admin adgang til server.

Havde en ide om at lave et lille script som så skulle erstate alle genveje på desktop/start menu.

Scriptet til at starte f.eks. word skulle så være noget alla.

"
@echo off
echo %username% ,%date% ,%computername% >> m:\counter\winword.txt
start "m:\program files\microsoft office\office10\winword.exe"
"

Når man så vil lave stat ligger alle data i en komma sepereret fil pr. program klar til indlæsning i f.eks. excel.

Men den går bare ikke da der ligger en policy som siger at man ikke må starte en command fortolker. Den ryger man i med commandoen start. Bruger man i stedet call afslutter scriptet ikke før word lukkes.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 27-09-07 06:14

Aner ikke hvor man kan finde et sådan program.

Windows må dog have noget der ligner indbygget, hvordan sætter det ellers hele tiden de seneste 6 mest brugte programmer ind i Startmenuen ?

Kommentar
Fra : o0fritzen0o

Dato : 30-09-07 22:09

Prøv at gå i:

start -> kontrolpanel -> administration -> logbog -> program

Der skulle du kunne se lidt :)

Fritzen.

Kommentar
Fra : pallebhansen