/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Hvordan?
Fra : crha
Vist : 972 gange
50 point
Dato : 16-09-01 12:15

Jeg prøver mig frem med lidt PHP som jeg finder rundt omkring på nettet, men i mange af disse PHP-scripts skal man oprette en SQL-database, og så kommer spørgesmålet:
Hvordan opretter man en SQL-database?

Mvh.

Casper

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 16-09-01 13:14

Hej Casper

En SQL-database er bare en ganske almindelig database, som kan klare SQL. Der er masser af forskellige databaser du kan bruge, såsom Access, DB2, SQL-server, MySQL....osv.
Hvis du er total nybegynder i databaser, vil jeg forslå Access, for den er den mest brugervenlige.

Mvh Gandalf

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 16-09-01 13:56

Access er et godt valg hvis man kun kører Windows. Jaja access kan også kørers under linux men det er ikke anbefalesværdigt.

www.php.net er der en masse beskrivelser der kan hjælpe dig igen.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-01 17:35

crha wrote
> Hvordan opretter man en SQL-database?

Du kan oprette din egen SQL-database hos freesql.org.

http://www.freesql.org/

Den er meget fin til at lege med, men den kan være noget langsom, så når du
skal bruge din database til noget fornuftigt, skal du nok betale dig fra
det.

Hos freesql.org kan du vælge med PostGreSQL og MySQL databaser. Jeg vil mene
at de fleste private benytter sig af MySQL i forbindelse med PHP.

/Søren

Kommentar
Fra : crha

Dato : 17-09-01 20:02

Hvis jeg så laver en database i Access, skal jeg så gemme filen som .SQL eller .MYSQL eller noget helt andet?

Mvh.
Casper

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-01 15:00

Kig på www.w3schools.com
Her kan du lære en masse om PHP og databaser på en meget forståelig måde.

/jeppe