/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
exportere dxf fil
Fra : Lise90
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 25-09-07 20:03

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med et stort problem.
Jeg laver en del på computer i et program der hedder WinPCSign til at skære ud på en plotter.
Så har jeg en webveninde som også har en plotter, men en anden model og det er der problemet opstår. jeg exporterer til dxf fil og det går også fint og hun modtager også¨billedet men micro lille, og modsat har jeg modtaget et fra hende der er kæmpestor. Kan man gøre noget ved det????

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-07 20:36

Hvis du har hendes driver til plotteren og "installerer" plotteren så kan du tegne som om du har plotteren og omvendt.
For nogle år siden lavede jeg noget med at print to file (autocad)og den skulle skrives ud på en plotter og med en lille batchfil lagt i plottrens comp. blev tegningerne skrevet ud.
Jeg kan bare ikke huske hvor den "opskrift" ligger henne.

Godkendelse af svar
Fra : Lise90

Dato : 25-09-07 20:51

Tak for svaret e.c.
Det er simpelthen bare noget svært noget. Tegne det kan jeg finde ud af, men det er jo ikke nok.
Det er forresten skæreplotter vi leger med. Alt vi tegner bliver skåret ud i karton, papir eller folie, ganske sjovt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 14:33

Jeg har "kun" plottet tegninger ud, og det lyder meget sjovt at skære noget ud.
Jeg går ud fra at det er en nål som prikker ud. (á la symaskine)
Men jeg kender en som lavede et program til at skære i fisk (fillet) med en højtryksvandstråle.
Den skulle selv beregne omridset og så skære finner. hoved og hale af.