/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hjælp til valg af printer:
Fra : bjur
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 25-09-07 16:28

Jeg er på udkig efter en ny printer.

Da det er jo er en jungle, da der er så mange at vælge imellem.

Det jeg lægger vægt på er at den skal være god til at skrive fotos, printe på CD/DVD'er, farvepatronerne skal gerne kunne holde i længere tid og gerne findes billige uofficielle refill patroner, når de skal udskiftes.

Jeg budget ligger på maks ca. 1000 kr.

Har ærlig talt ingen ide om hvad der er bedst at gå efter, men har hørt Canon skulle give mest for pengene. Har set på følgende:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&a mp;ID=245700

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234239

I Nettos onsdagsbrochure har de en HP Officejet 7310 til 1000,- men har hørt SW skulle være forfærdelig, så ved ikke om den er noget værd.

Er Canon Pixma IP 4300 en ny og bedre version af Pixma 4000, da jeg kender et par stykker der har 4000 og er tilfreds med den?

Ved ikke om der findes bedre valg til prisen end ovenstående, men håber der er nogen der kan komme med anbefalinger og erfaringer:)

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 16:34

Citat
Det jeg lægger vægt på er at den skal være god til at skrive fotos, printe på CD/DVD'er, farvepatronerne skal gerne kunne holde i længere tid og gerne findes billige uofficielle refill patroner, når de skal udskiftes.

Jeg budget ligger på maks ca. 1000 kr.

Du har jo selv givet svaret....

Dog lever ingen af dem op til de krav du stiller..... Til den pris......

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-09-07 17:14

Du skal se efter at der er så mange farvepatroner som muligt.
Jeg har en gammel Canon i 550, og har siden købt en Canon MP160.
MP160 er betydeligt dyrerer i drift da den har kun en FV.-patron + en S.-patron, - den gamle har tre FV.-patroner + en S.-patron. Så jeg har valgt at beholde den gamle, og bruger kun sjældent den nye, f.eks. når jeg skal skanne ,da den har denne indbygget.
Jeg tror det er meget generelt, at færre patroner, dyrere i drift, men mærk dig bag øret hvad patronerne koster. -- Hvis altså driftsomkostningerne betyder noget for dig.
For i øvrigt er farvebillederne lige så gode på den gamle, når bare jeg holder mig til de originale patroner.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-09-07 17:39
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-07 18:35

Brother og ikke andet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-07 12:28

Jeg har selv en Canon ip 4300 og jeg må sige at jeg er kanon tilfreds indtil nu! Har udskrevet omkring 30 ark på almindeligt papir (med en efter min mening udmærket fotogengivelse) og kan endnu ikke se et fald i blækniveauet.
Den kan osse printe direkte på cd/dvd skiver.

Uoriginale patroner hvor du fører chipsen fra de originale over kan fås til omkring 20 kr. på nettet ellers ligger de originale i prislejet 90 kr. og printeren har 5 stk.
Der medfulgte desværre ikke USB ledning men det er jo det normale når man køber ny printer!

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 26-09-07 12:34

Okay tak for svarene alle sammen. Jeg satser på en 4300:)