/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skoda octavia 1,6 fsi
Fra : bpedersen
Vist : 1282 gange
100 point
Dato : 25-09-07 13:45

Hej.
Skal man være bekymret for at købe en benzin bil der har hørt 152.000 km. Bilen er fra 2004 (12 måned 2004)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 13:49

Hvis den er billig nok så nej - det skal man ikke være bekymret for.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-09-07 16:17

Selvfølgelig skal du altid tænke på hvad du køber. Det er klart at hvis du får den gratis som Refi mere eller mindre siger så er det lige meget, men da jeg regner med at du skal betale for den, kan det godt betale sig at undersøge det lidt.

Jeg har bl.a. fundet denne test på nettet: http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/45362/skoda_octavia.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 16:26

Citat
hvis du får den gratis som Refi mere eller mindre siger så er det lige meget
,

Det har jeg ingen steder udtalt.....

Men prisen skulle jo gerne afspejle sig i de kørte km.....

Ellers ville jeg da holde fingrene væk....

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 16:47

prisen er 170.000 kr

ER der nogen der ved om den overholder de
18 km. pr liter på landevej
og
14 km pr liter i by

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-09-07 16:50

Det er lang vej på 2 år, ca 4 gange rundt om jorden, så der har ikke været meget tid til service på den, men hvad skal du give for den? Mvh. K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-09-07 16:56

Jeg overså prisindlægget, jeg mener at prisen er for høj, der er mange dele der er ved at være slidt op. Mvh. K.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 16:57

Citat
prisen er 170.000 kr

Gå videre til næste forhandler

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-09-07 17:08

Den kan ikke køre 18 km./ltr. Men der kan købes meget benzin fra 170.000 kr. og ned til det den
bør koste, mere end 15.000 ville jeg ikke give for så slidt en bil. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-07 17:17

Det skal ihvertilfælde ikke være kilometerne der afholder dig fra at købe, der er mange kilometer i motoren, men der kommer jo altid nogle andre småting ved andre sliddele.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 17:58

Det kan nævnes at der elegance modellen.
Registreret første gang: 20/10-04, Koksmetal 16" alufælge, fuldautomatisk klima, fjernbetjent centrallås, fartpilot, startspærre, udvendig temp. måler, sædevarme, el-spejle m/varme, armlæn, bagagerumsdækken, kopholder, splitbagsæde, læderrat, tågelygter, 6 airbags, abs, antispin, esp, servo, hvide blink, indfarv. kofangere, tonede ruder, ikke ryger, service ok, aftageligt træk, CD/stream / radio
Bak censor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 18:10

Stadig for dyrt

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 18:26

hvad vil i mene at prisen skal være, det skal være en ren handel?

Er der ikke nogen der har erfaring med denne 1,6 fsi motor (benzin økonomi)

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-09-07 18:36

Prøv at sammenligne priser på tilsvarende modeller f.eks. på dba, bilzonen etc.
Umiddelbart lyder det lidt pebret med så mange km på bagen, men alt afhænger jo også af, hvordan den er passet - og ikke mindst hvordan den er kørt.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 18:49

Det er den billigst der er på bilbasen. Det må være en bil der har kørt lange ture, for den har kørt 50.000 km om året.
Hvad skal man regne med at skulle give for 4 vinterdæk på fælge til sådan en bil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 18:50

Er den faldet i pris

http://www.kandu.dk/Spg109938.aspx

Men 150.000 km af så lille en motor i så stor en bil dutter ikke.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 18:56

Citat
Hvad skal man regne med at skulle give for 4 vinterdæk på fælge til sådan en bil.

Småpenge i det spil....

Du skal ikke købe bil efter hvor billige dæk du kan få....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-09-07 19:05

Citat
Er der ikke nogen der har erfaring med denne 1,6 fsi motor (benzin økonomi)

Nu er jeg jo ikke bilekspert, men har selv en 2,0 FSI (men en VW) og den overholder på ingen måde de ting de siger i manual mv ang. hvor langt den skal køre på literen. Den er alt andet en økonomisk, men kører ellers godt. Om det samme gør sig gældende ved en Skoda er jeg ikke sikker på, men et eller andet samarbejde har de jo.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 19:20

jeg køber skam ikke bilen efter hvor billig dækkene er, jeg var bare nysgerrig efter hvad jeg skal bruge ekstra på dæk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 19:25

2-4000 med fælge......

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-09-07 19:39

Jeg ville være mere nysgerrig efter hvad en ny kobling, bremser, starter, generator o.s.v. koster for

det er det der erfaringsmæssigt snart skal skiftes, efter så mange km. Men det er selvfølgelig rart
at have varme i sæderne når den ikke kan køre mere, altså når batteriet også er skiftet. M.vh. K.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-09-07 00:00

Det er ikke noget problem at få fat en ok bil til den pris, med meget lavere kilometer.Den bil er kørt lige meget som en taxa. Jeg ville holdt mig væk fra den.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 28-09-07 15:50

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 15:55

Du har da forhåbentlig IKKE købt den....

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 02-11-07 21:09

nej, den nåde desvære at blive solgt.