/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor blev billederne af?
Fra : BjornJ
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 25-09-07 09:20

Jeg har dummet mig er der nogen der kan hjælpe?

Hjemkommet fra ferie ville jeg lægge billeder over på en "USBpen", det kalder jeg den, den hedder vist noget andet.
Overførelsen stoppede p.g.a. pladsmangel, så jeg slettede hvad der var på pennen.
Uheldigvis havde jeg valgt "flyt filer" i stedet for "kopier filer", så da jeg efterfølgende lagde billederne, over var en del forsvundet.
Jeg har prøvet at søge i parpirkurven, men kan ikke finde dem!
Kan jeg finde dem et andet sted, eller skal jeg tage på ferie en gang til.

Bjørn

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 09:31
Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-09-07 09:32

Du kunne prøve at genskabe dem med "PC inspektor file recovery" link og adresse har jeg ikke lige her. Men søg på Google.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-07 09:33
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 09:43

pc inspector ligger til download bla her:
http://www.pcworld.dk/download/65/754

MEN det er slet ikke sikkert det er sagen når det drejer sig om slettede filer - læs her først under afsnittet red slettede filer:

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector-trin.html#slettede

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 25-09-07 09:49
Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-09-07 11:58

Nu er det vigtigt at du overhovedet ikke gør noget med den pen , andet end at behandle den med det rigtige filredningsprogram. Dem findes der flere af.

Filerne er ikke rigtigt slettet. Det er kun i fat ( filkataloget) de er slettede, og så er deres plads registeret som ledig, og ny skrivning kan ødelægge filerne helt eller delvis.

Filredningsprogrammet må du heller ikke installere på den "usb pen" ( frygteligt navn) . Det skal køres fra en harddisk, of indstilles så de reddede filer lagres på harddisken.

Men hvorfor bruger du ikke bare din backup.

Tøsedrenge tager backup, og rigtige mænd græder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-07 13:02

Det er rigtig som transor skriver, jeg vil bare vise et åbent spørgsmål fra bentjuul, som havde god held med at redde slettede billeder, og har lavet en guide som er let at forstå, han brugte PcInspector FileRecovery: http://www.kandu.dk/Spg109661.aspx prøv det og lad være at gøre noget som helst med dit fotokort, før du har reddet billederne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-07 13:04

Det er for sent nu, men for fremtiden bør du kopiere billederne og slette dem med kameraet, ikke med computeren

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-09-07 21:46

Til o.v.n

Tak for henvisningen til bentjuuls guide som ser god ud.

Jeg har prøvet at downloade PC inspektor fra bentjuuls guide, men der var ingen digital signatur, så jeg stoppede.
Hvad gør jeg så?

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-09-07 01:09

Hvad vil du med digital signatur ? Installer bare programmet, den er udmærket og gør ingen skade, signatur eller ikke man kan også være for forsigtig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-07 07:54

Skal man vente til microsoft får prøvet og signeret alt softwrae, kan man smide sin PC i skraldespanden.