/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Slettet / overskrevet fil
Fra : pirt03
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 24-09-07 17:39

Min datter har tilsynedeladende overskrevet en fil.

Den sædvanlige historie:

Dokument - opgave - med mange tilføjelser gemmes som DOK4

Gammelt version DOK3 indlæses og gemmes ved et uheld som DOK4

Resultat. Tilføjelserne i DOK4 er væk -

ELLER er de. Eksisterer der en eller anden midlertidig fil ??

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-07 17:56

Prøv at åbne Søg funktionen under START. Skriv et par af de ord som i ved er i dokumentet og som ikke findes i så mange andre filer.
Hvis det er en case med diabetes, så skriv diabetes, HVIS det findes i dokumentet.
På den måde fiskede jeg mit dokument frem. Da maskinen gik ned pga strømafbrud.
Så kommer der nok en del frem, de er fra hver gang maskinen har automatisk gemt eller du har gemt. Så skal du igang med at læse igennem. Giv dem hvert et nummer så du kan holde dem ud fra hinanden. Eks Diabetes 1, diabetes 2....
Til sidst skulle du gerne komme frem til det der er det ønskede..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-07 18:22

Hvis den autugemmer er der en chance.....

Så hedder den nok noget med $-tegn.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-07 18:23

Så prøv at søg på *ok4

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-09-07 19:00

Hvis 3.doc er gemt som 4.doc - er den helt overskrevet.
Autogem $3.doc virker kun så længe dokumentet er "kørende" og forsvinder efter gem/afslut.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-09-07 02:08

Det afhænger af hvilket tekstprogram hun har brugt, og evt. hvordan det var indstillet.

nosunshine5s metode er nok den bedste og mest generelle til at finde evt overlevede filer, gemt som sikkerhedskopi undervejs.
Husk at søgningen skal omfatte hele harddisken, og du også skal søge i skjulte filer.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-07 12:31

Tak for svaret nosunshine5.
Også tak til jer andre. Må nok erkende at filen er godt overskrevet (= slettet).
Prøvede lige tippet med $ på min egen. Den fandt da nogle gamle dokumenter, men de indeholdt kun "mystisk kode"
Hun måtte i gang med 3 timers rekonstruktion. Ærgerligt.