/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvor er makroen ?
Fra : Klojs
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 24-09-07 17:00

Jeg har nu endelig gjort min blanket færdig, men har et lille problem. Jeg har tidligere haft en makro på, men har slettet den igen, for at undgå den besked som popper op når man åbner filen. Beskede dukker dog stadig op, men jeg mener ikke at jeg har flere makroer.

Kan i hjælpe mig af med den så man ikke skal vælge med eller uden makro ?

http://www.klojs.dk/rejseafregning.xls

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 17:02

Og hvad er nu det for en lille værktøjslinie som åbner sig ? Den har jeg først set nu. Den vil jeg også gerne af med.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 24-09-07 17:09

Det kan du ved at sætte makrosikkerhedsniveau til lav.
Hvis du har mod på det.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 17:13

Jamen så virker det vel kun på min egen pc.

Det er meningen den skal op på intranettet at ligge på arbejdet, så medarbejderne kan bruge den.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 24-09-07 17:14

Citat
jeg mener ikke at jeg har flere makroer.

Prøv at taste Alt+F11

Klik dig igennem dine ark, incl Thisworkbook

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 24-09-07 17:17

Til dit spørgsmål Ja!

På arbejde, så vil jeg ikke anbefale at ændre makrosikkerhedsniveau.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-09-07 17:18

Excel indeholder altid makroer.
Alene en autoåbning er en makro.
Så niveauet skal sættes lavt - men så er der også mere åbent ind til din comp.

Ja du har diabled dine makro men den åbner sikkert med autoexec, siden at man kommer direkte ind i formularen.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 17:24

Jeg har forsøgt at løse problemet her
http://www.eksperten.dk/spm/793304

Men lige den kunne de ikke hjælpe med. Der er heller intet i vinduerne under Alt+F11.

Bare lidt mærkeligt, for før jeg lavede et link til internettet, kom boksen ikke op, den har først været der efter og nu bliver den der selvom jeg har slettet linket igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-09-07 17:33

En makro er er en række ordre som computeren får besked på at lave.
Da det kan være alt muligt som comp får besked på at lave, er sikkerheden en bremse.

Det ses på din excel fil at du har deaktiveret nogle makro.

Jeg vil gætte på at disse makro stadig eksisterer, selv om de er deaktiveret.

I excel > funktioner > makro > makroer > der står hvilke makroer som er lavet globalt eller til dokumentet.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 17:42

e.c der står ingenting i nogle af de muligheder jeg har i rullemenuen nedenunder

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-07 17:47

Løsning:
Slet de tre userforms
og de to moduler

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 17:51

Rosco....det virkede sagtsuseme....

Får det så nogen betydning for funktionen af arket ?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 24-09-07 18:06

Da der ikke var nogle koder som formularerne skal bruge. burde det ikke give problemer.
Du kan jo teste det på en kopi.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 24-09-07 18:45

Hehe jeg lavede en kopi før jeg slettede dem.

Mange tak for hjælpen alle.