/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nulstlle Airbag
Fra : vivib
Vist : 971 gange
59 point
Dato : 24-09-07 07:05

Er her nogen som ved, hvad det vil koste at nulstille airbag i en Opel vectra 1,8i fra 1992 - A

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-09-07 07:14

Hvad er nulstille airbag? Jeg ved vi nulstiller serviceindikatorer men ikke airbag.
alimak

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 24-09-07 08:00

Jeg har læst, at når lampen lyser hele tiden (blinker ikke) skal den nulstilles.vivib

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-07 08:49

Nej når lampen lyser ( borset fra ved start) er den defekt eller dele tjenlig til udskiftning.
Det skal ordnes. Det er ikke bare lampen ,som skal slukkes.

Hvor gammel er bilen ???.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 24-09-07 08:52

fra 1992

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-07 08:53

Hvor gammel er bilen ???.
Det var et dumt spørsmål, for du skriver jo at den er fra 1992.
Tændsatsen for krudtladningen har en begrænset garanteret levetid. Hvis det ikke er sket før er en udskiftning på høje tid.
Det kan desværre være så dyrt at en ny bil i stedet kan komme på tale?, hvis du vil bevare sikkerheden.
Jeg ved ikke om den kan komme igennem et syn med den fejl.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 24-09-07 09:31

Det tror jeg ikke. vivib

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-09-07 10:12

Prøv at kontakte dit lokale Opel værksted. Værkføreren kan givetvis komme med et fornuftigt prisoverslag, så du ved hvad du har, at gå ud fra.
Autoriserede værksteder kan jo også ligge inde med brugte dele, - det er set og hørt før, men selvsagt skal de leve op til garantibestemmelser osv.
Og endelig er der også ophuggere der importerer f.eks. tyske biler, hvor "stumperne" er i et fornuftigt prisleje. Det er ikke altid totalt umuligt,men nogle gange må man lede lidt.
Held og lykke.....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-09-07 10:34

Ældre biler skal typisk have efterset eller udskiftet deres airbag efter 10 år. Det står i de fleste manualer. Det er i øvrigt ikke helt billigt.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 59 point
Dato : 24-09-07 20:59

Det kan bare være en løs ledning hvis du er heldig. Det koster ca.3-400 kr. og sætte en computer på og læse ud hvad der er galt. Må du skifte den ,så kan man købe en billig på huggeren.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : vivib

Dato : 25-09-07 07:16

Tak for svaret alimak.