/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Afspilningen af musik cd ved opstart i 9~
Fra : davidpoulsen
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 03-02-03 12:07

Jeg har partioneret min harddisk i to... med system 9.2 på den ene og X på den anden.
Jeg starter som regel op i X, men når jeg vælger at starte op i 9.2 og sætter en musik cd i drevet,
begynder den at afspille helt automatisk og jeg kan ikke stoppe den. Hvad er problemet her?

Kommentar
Fra : MicB

Dato : 31-05-03 08:10

Autoplay er sat til i kontrolpanelet "Quicktime Settings". Klik det fra.

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 17-06-03 20:56

"Autoplay er sat til i kontrolpanelet "Quicktime Settings". Klik det fra."

svaret er korrekt, sådan at forstå at det stopper autoplay - men det du ikke ser er kontrolmulighederne fra Kontrollinien - den lille tab, der sidder langs en af skærmsiderne (er den ikke aktiveret, kan du aktiveret den fra Kontrolpanelmappen/Kontrollinie): Hérfra kan du starte, stoppe og springe i afspilningen af din AudioCD, uden at have ekstra software åbent.

Hvis du i øvrigt ikke er klar over det, kan du holde alt-knappen nede mens du klikker på kontrollinie-tappen (musen bliver til en hånd) og flytte den hvorhen du vil.

vh.

kenneth krabat