/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brænding med iso
Fra : permann
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 03-02-03 11:31

Jeg har en iso fil, som jeg vil have brændt ned på en cd.
jeg kan ikke gøre det på den rigtige måde.
jeg bruger nero

Permann

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 30 point
Dato : 03-02-03 11:33

Nero - har du den nyeste version ?? 5.5.10.0 hedder den...

Burn cd from image hedder funktionen -- den skulle være ligetil...hvis du vel at mærke HAR sikret dig at det ikke er et 700Mb-image du forsøger at brænde på en 650Mb skive...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-02-03 11:40

Hej til h_blunck

Der er jo ikke noget ordenligt svar du giver .

Jeg har nero 5.0, og jeg prøver ikke at
brænde 700 mb på en 650 mb skive
jeg er ikke helt idiot

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-02-03 11:40

Hej til h_blunck

Der er jo ikke noget ordenligt svar du giver .

Jeg har nero 5.0, og jeg prøver ikke at
brænde 700 mb på en 650 mb skive
jeg er ikke helt idiot

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-02-03 11:40

Hej til h_blunck

Der er jo ikke noget ordenligt svar du giver .

Jeg har nero 5.0, og jeg prøver ikke at
brænde 700 mb på en 650 mb skive
jeg er ikke helt idiot

Permann

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-02-03 11:42

Permann....hvad fanden er det for en måde at svare tilbage på, manden sidder og bruger sin fritid på at hjælpe dig, og ofte er det hjælpeløse mennesker, han kan sgu da ikke se hvad du kan

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-02-03 11:49

Det er nok fordi permann er ny. Det er hans første login, men du har ret Uffe29, man svarer ordentlig på den frivillige hjælp man får.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 11:54

Her er den længere vejledning. Jeg bruger Nero med den forside/wizard de har, de kalder Nero Express...

Vælger Disc Image or saved project
Så kommer der en fildialog hvor jeg kan vælge hvor min ISO-fil ligger
Så spørger den om destinationsdrev
Tryk næste
og så brænder vi....

Egentlig virker det fint - ganske som jeg sagde det ville...

Held og lykke.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:55

Måske er du ikke ghelt iodiot, men havde du åbnet din små slukker ville du havde set hvilken funktion i nero du skulle bruge. Og hvis du forsat ønsker at bruge kandu for at få løst problemer, vil jeg MEGET stærkt anbefale dig at skifte din atetyde, ellers er der sgu ingen der gider at hjælpe dig vidre!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-02-03 12:04

Hej Permann,

du ka' bl.a. bruge et CD-/DVD-drevs simulerings program, der er gratis og hedder Deamon Tools... programmet ka' hentes her... -->
http://www.daemon-tools.org/downloads.htm

det du gør er når du har installeret den, er du går ned i systemtray (der hvor klokken bl.a. er) og højreklikker på ikonet til Deamon Tools... her går du så hen til punktet "Virtual CD/DVD" i menuen der kommer frem... herefter vælger du "device et eller andet" --> og så "mount"...

når du har valgt "Mount", åbnes der en menu a la åbn en ny fil/dokument som i f.eks. word, for at relatere det til noget kendt... her gør du så som ved en hvilken som helst anden fil... du ska' bare gå ned til den mappe og så markere din ISO-fil... trykke OK og vupti har du en ny virtuel CD-rom drev med din ISO-fil som CD-rom... herfra har du så forskellige valg muligheder...

du ka' for det første se hva' der er på ISO-filen, og om det der er der på, er noget værd... og hvis du har plads nok bare bruge den fra dit virtuelle CD-rom drev... eller du ka' så lave en CD til CD brændning... fra Deamon Tools til Nero...

ang. Deamon Tools er der her en Online Manual til den... -->
http://www.daemon-tools.org/daemon.htm

der findes dog også andre muligheder... f.eks. ISO-Buster... med den ka' du kigge eller "pakke" din ISO fil ud... -->
http://www.smart-projects.net/isobuster/

CloneCD ka' hjælpe, hvis en CD til CD brænding ikke vil lykkes... men det er et shareware program... -->
http://elby.ch/english/products/clone_cd/

men at lave en CD udfra en CD til CD brænding, med Deamon Tools fra en ISO fil, har jeg endnu ikke oplevet problemer med... du ka' ta' det som et forslag... og afprøve det eller la' være...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-02-03 12:30

Hej alle hjælpere

Undskyld hvis tonen var for hård fra min side
det skal ikke gentage sig

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-02-03 12:32

og velkommen til kandu

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 12:36

Hej Permann

Også et velkommen herfra

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 12:44

Det er bar ok :)

Godkendelse af svar
Fra : permann

Dato : 05-02-03 08:49

Tak for svaret h_blunck.