/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad sker der her?
Fra : Laika_pigen
Vist : 568 gange
80 point
Dato : 23-09-07 11:52

Hej.

Vores søn har siddet med vores "lille" Bærbare computer og så genstarter han den.

Nu er det sådan at da den så er startet op igen så vender det hele på hovedet.

Hele skrivebordet, ja alt der er der på vender på hovedet.

Hvad kan jeg gøre for at rette op på det igen så det bliver normalt?
Jeg har været i egenskaber med der er ikke noget jeg kan bruge syntes jeg.

Håber en kan hjælpe mig.

VH Laika_Pigen.

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 90 point
Dato : 23-09-07 11:59

fundet på nette prøv om det hjælper

Citat
Dell computer?

prøv at hold "Alt Gr" knappen nede - også tryk på piltasterne

Ellers prøv:

"Ctrl" + "Alt" + "Pil op" så vender billedet normalt.
"Ctrl" + "Alt" + "Pil ned" så vender billedet på hovedet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 12:00

Vend skærmen på hovedet .

Nej, spøg til side. Har du prøvet at nulstille skærmen ? Højreklik på skrivebordet, egenskaber, indstillinger for skærm.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-09-07 12:00

Det må kunne rettes i egenskaber for skærm. (h-klik på skrivebordet)
Nogle bærbare comp. og nogle fladskærme kan vende billedet på skærmen 90 og 180 gr.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 12:08

ALT+CTRL+piletast faktisk på alle bærbare det er en funktion der skal være der *G* men ihhh hvor det tricker mange

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 23-09-07 12:11

Tak for svaret ocorner.

1000tak det hjalp også på vores ASUS bærbare.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 12:12

Tak dejlig at hjælpe.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 12:13

Tjaeh, så blev jeg også lidt klogere

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 23-09-07 12:15

Det kan aldrig skade at blive kloger.

Men damn, de er træls at lave noget med musen når det hele er vendt 180grader.

Men takker endnu en gang for den hurtige hjælp.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 12:19

Citat
Det kan aldrig skade at blive kloger.

Næh, men i min alder, så forsvinder der noget andet, hver gang der skal noget nyt ind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 12:24

Citat
Næh, men i min alder, så forsvinder der noget andet, hver gang der skal noget nyt ind

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-09-07 12:26

Rart at vide.........nu kan jeg spille andet end dam på min bærbare.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 12:41

Citat
Det kan aldrig skade at blive kloger.

Citat
Næh, men i min alder, så forsvinder der noget andet, hver gang der skal noget nyt ind

Det må du stl _s meget undskylde håber i du har mistet for meget så du ikke han hjælpe mig når jeg har problemer med malware

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 12:48

Ocorner, jeg håber da heller ikke, at det er min malware "kundskaber" der er forduftet. Man ved jo aldrig HVAD der forsvinder. Det kan jo også være en af moster Oda`s kageopskrifter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 12:51

der kan også gå spy (fluer) i kager

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 12:52

ehmmm - burde den her tråd ikke være låst efter en time ??????????????????

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 12:57

stl_s du kan da prøve at køre en frakmentering eller gå ind på http://www.malwarecheck.dk der er måske en virus eller andet skidt der kan fjernes

De er meget godt til at hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-07 12:58

Citat
ehmmm - burde den her tråd ikke være låst efter en time ??????????????????

Jo - det bliver den nok også når der ER GÅET en time

Du må også have mislet et eller andet.....

Eller har du virus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 13:03

næ og jo - uret gik lige forkert men ved hvorfor - virus naaaaaaaaaaah tror jeg nu ikke

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 16:27

Ocorner, tror ikke jeg tør defragmentere min såkaldte hjerne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-09-07 17:19

Og stl_s - du skal heller ikke rydde op..................så kan du ikke finde noget som helst.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 17:21

e.c, af samme grund rydder jeg heller ikke op herhjemme

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 17:41

Jeg køre da med dato arkiv, ældste i bunden og det nye i toppen
Problem er hvis stakken vælter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-09-07 19:14

Jeg har nok det bedste system........................en del harddiskskuffer og en masse løse USB HD.

Og jeg kan ikke finde noget som helst.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 20:33

Jeg har et halvt meter højt bordarkiv, så jeg skal passe på med at sætte kaffekoppen for tungt