/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Snot
Fra : xodeus
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 03-02-03 10:28

Hej, jeg går tit tur med en god ven "Morten". Men det er sådan at når vi er færdige med at gå tur har han masser af snot, slim på tuden. Kan man gøre noget for at forhindre det? Andet end at tørre det af?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 03-02-03 10:58

Formegentligt ikke. Hvis det kun er når han er udenfor i koldt vejr, er det kun kondensvand.

/Thomas

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 03-02-03 12:32

hvilken race er "Morten"??????
Nogle racer f.eks. boxere får jo meget let "Snot", mens det for andre racer er et tegn på at de er stressede .............. så afhængig af racen kan der være flere årsager.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-03 16:33

Jeg har selv haft en stor hanhund med en del savl. Og jeg vænnede mig til altid at have en "muleklud" i lommen. Også fordi andre mennesker ser med venligere øjne på en stor, rar, kontaktsyg hund, hvis de ikke risikerer at få ødelagt alt deres tøj. Men hvis du efterlyser en måde helt at undgå savlet, så er der nok ikke anden mulighed end at skifte race; en papillon, f. eks. savler næppe.......

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 04-02-03 10:39

Okay, mange tak for jeres svar! Hvad gør jeg for at fordele pointene rigitgt?
Morten er en blanding af en labrador og retriever tror jeg nok!

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 04-02-03 10:40

Tak for svaret Birgitta.
Så må jeg rende rundt med en klud!