/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
rodalon kontra klorin
Fra : denevigeuheldige
Vist : 6681 gange
20 point
Dato : 23-09-07 01:35

Hvilken mener I er bedst og mest effektive til rengøring i et indendørs område hvor der har været mus eller rotter?

Jedg ser jo at rodalon er ret dyr i forhold til klorin.

Accepteret svar
Fra : Bertlov

Modtaget 30 point
Dato : 23-09-07 01:55

Det virksomme stof i Rodalon hedder benzalkonium chlorid. Stoffet har en desinficerende virkning.
Udover den egentlige desinficerende effekt har Rodalon yderligere mange positive egenskaber:
Rodalon fjerner dårlig lugt forårsaget af bakterier Rodalon bleger ikke Rodalon afgiver ikke klordampe Rodalon virker anti-statisk og kan bruges forebyggende på diverse tekstiler Rodalon har en meget svag lugt og er behagelig at arbejde med

Klorin indeholder natriumhypoklorit, som også tilsættes vores drikkevand for at desinficere det. Klorins egenskaber, når det gælder desinfektion, er veldokumenterede. Klorin anvendes f.eks. når man desinficerer vandtanken i både og sommerhuse. Klorin anvendes på hoteller, i restauranter og storkøkkener for at garantere god hygiejne. Klorin anvendes også indenfor sundhedssektoren som et overflade desinfektionsmiddel for at forhindre smittespredning. Anvend Klorin hvis du er bekymret for bakterievækst i køkkenet, infektionsrisiko i baderum og toiletter eller ved dårlig lugt i vådrum. Klorin fjerner alle kendte bakterier, svampe og sporer. Klorin kan desuden anvendes til blegning af tøj.

For mig er der ingen forskel.. Bortset fra prisen!!

Ingen af delene må bruges sammen med rengøringsmidler...
Så jeg ville vaske grundigt af først med alm. opvaskemiddel,
få det tørret godt, og derefter behandle med klorin.

Og så sørge for at der ikke igen kunne komme ubudne "gæster"!
God arbejdslyst..

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 23-09-07 12:16

hej bertlov
jeg har lige et spørgsmål

når jeg vasker tøj bruger jeg indimellem rodalon for at fjerne lugt, men bruger det sammen med vaskemiddel og skyllemiddel. er det en dårlig ide ????

mvh
bovbasse

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 23-09-07 12:35

Tak for svaret Bertlov. Helt suveræn tilbagemelding. Jeg kan vist nøjes med klorin i denne her forbindelse.

God søndag.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 14:19

Selvtak...
Vi er her vel for at hjælpe hinanden, ikke?!!!

---> bovbasse
Ja, det er faktisk en dårlig idé..
Brug det hver for sig..
Det er noget med de kemiske forbindelser; jeg er ikke professor!!

Jeg er selv vokset op med en mor der blandede klorin i kogevasken..
Fy, fy.. Mor!

Nej hvis man læser på firmaernes hjemmesider, står der nogle kloge forklaringer..
Og altså vask først, dernæst desenficer, og luft ud til sidst.
Både sko, tøj osv.. har brug for at komme af med "lugten" af klorin!