/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Århus "smilets" by
Fra : creamygirl
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 22-09-07 19:05

Det multikulturelle "paradis" - Ja hvor er det dog "yndigt"

Lidt for historie: http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070121/AARHUS/101210962/1273/STIFTEN

Og her: http://jp.dk/indland/aar/article982250.ece - hvor det kommunale løsningsforslag er, at evakuere de Grøndlændere som måtte ønske det.

Fra artiklen: »Vi har truffet aftaler med Århus kommune om mulighed for at benytte kommunens boligpulje til grønlændere, der ønsker at flytte fra bydelen,« oplyser Sven Kolte.

Så gik der ½ år - og nu kan én 14 årig kalde sig selv for morder: http://jp.dk/indland/aar/article1098514.ece

Halleluja hvor går integrationen da godt!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:06

Det vil fandme klæ' både Kommune, de forskellige sagsbehandlere og pædagoger, at komme ud over deres berøringsangst og misforståede hensyn..

Denne 14 årig dreng, som nu kan kalde sig for morder - skulle denondemg have været tvangsfjernet for lang tid siden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:10
Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-07 22:48

NO PROBLEMOS AMIGO
De toneagivende og lovgivende gennem tiderne dette land har allerede udtalt sig:

Indvandrerproblemet er i virkeligheden ikke noget der bør kaldes et problem. Hvad er 2.700 mennesker i forhold til hele den danske befolkning? Ingenting! Men der er nogen som tænker: 'Det har vi ikke råd til.' Men det har vi.
Anker Jørgensen (Socialdemokratiet), Ekstra Bladet 15/3 1985.

Jeg ved godt, at mange danskere er ængstelige for at åbne grænser kunne føre til, at Danmark bogstaveligt talt blev oversvømmet af f.eks. en halv eller en hel million mennesker udefra. Det ville skræmme folk, men sådan går det jo ikke. I øjeblikket udgør flygtningene 0,3 procent af befolkningen.
Poul Schlüter, statsminister, Berlingske Tidende 4/8 1985

Skal man have en generøs flygtningepolitik, som Det radikale Venstre... gør sig til talsmand for, tror jeg, man må være villig til ikke blot at lukke grænserne op - det er hurtigt, det er nemt, og det er i sig selv billigt, det kræver bare en lovændring - men man må også være villig til at yde de økonomiske bevillinger, der bliver nødvendige. I den henseende har initiativerne hos Det radikale Venstre været utrolig små...
Ole Espersen, professor, dr. jur., fhv. minister. Folketinget 13/10 1987, Folketingstidende spalte 331

Man kunne have en vision, der gik på, at man besluttede, at det danske samfund kunne og burde absorbere loo.ooo udlændinge om året...Det vil måske ud fra en verdenspolitisk synsvinkel være rimeligt at konkludere, at der om 50 år i Danmark bør bo 15 millioner mennesker. Og ikke over halvdelen behøver at være født her!...Verden kan ikke absorbere sin egen befolkningsvækst, hvis ikke Danmark...er med til at løse dette problem.
Flemming Hansen, professor, ekon.dr., Politiken 22/11 1989

Det er det forøgede befolkningstryk, der forøger trykket på grænserne.
T. Stoltenberg, FNs flygtningehøjkommissær, Svenska Dagbladet 18/3 1990

Der findes i Danmark én muslim pr. 99 ikke-muslimer. Hvad er det for nogle sløve padder de 99, hvis de er bange for den ene muslim.
Arne Melchior (CD), Berlingske Tidende 19/8 1990

En opinionsundersøgelse har afsløret, at befolkningens forestilling om, hvor mange flygtninge, der opholder sig her i landet, er vildt overdreven – tallet er blot 30.000.
Poul Brandrup, Afdelingsleder i Dansk Flygtningehjælp, Jyllands-Posten 3/9 1990

Jeg forudsagde (i 1978)..., at den sidste folkevandring på vor klode ikke har fundet sted endnu. Nu er der gået 13 -14 år, og desværre synes min spådom at være blevet bekræftet i ganske uhyggelig grad, og jeg giver ret i...., at der formentlig er begivenheder i vente, som vil stille os over for denne art problemer i meget større omfang, end vi kender i dag, og også derfor er det rart, at vi kommer i gang med at at øve os på at være imødekommende og hjælpsomme over for dem, der virkelig trænger.
Arne Melchior, Folketinget 9/4 1991, Folketingstidende spalte 4287).

Vi har nogle indvandrere i Danmark, som vi har bedt om at komme herop helt frem til 1971.
Borgmester Peter Brixtofte (Venstre, Radio Falcon 28/8 1991

For det er jo en naturlov, at forbundne kar har samme vandstand og forbundne rum samme lufttryk. Så det må da forudses, at mange unionsborgere fra syd og senere fra øst vil søge op til Eldorado eller Utopia, og at Danmark kort efter årtusindskiftet måske har 10 millioner indbyggere. Og fordi en åbning mod syd må ses som en naturlig europæisk forpligtelse, bør vi allerede nu igangsætte en omfattende landsplanlægning med placering af en række nye byer - ikke for store - 12-15.000 personer - ved vore fjorde - nye havnebyer - andre på højlandet, skovomplantede, som kommende skovbyer - vi har masser af plads.
Prof. Viggo Møller-Jensen, Politiken 15/4 92

Danmark bør aktivt tage initiativ til at hente f.eks. 10.000 flygtninge fra det tidligere Jugoslavien herop.
Elisabeth Arnold (Radikale), Berlingske Tidende 26/7 1992

180 årlige familiesammenføringer er ikke noget problem sammenlignet med, at der er 350.000 arbejdsløse.
Uffe Ellemann-Jensen (Venstre), Jyllands-Posten 21/9 1993.

Kan et par hundrede familiesammenførte indvandrere om året true det danske samfund? Nej, selvfølgelig ikke! Så sårbart er det danske velfærdssamfund ikke!
Elisabeth Arnold (Radikale), Jyllands-Posten 10/10 1993

Det har aldrig været meningen, at vi skulle have færre flygtninge.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 12/10 1993.

Danmark er ikke den magnet på alverdens folkeslag, som mange tror. Uanset hvor glade vi er for velfærdssamfundet, føler fremmede sig måske ikke specielt godt behandlet.
Birte Weiss (Socialdemokratiet), indenrigsminister, Ugebrevet Mandag Morgen 1/11 1993

Formålet med loven er ikke at få færre flygtninge til dette land.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 16/3 1994 om udlændingeloven.

Selv om de (beregningerne over det voksende antal børn af fremmede) holder, er der ikke noget at frygte. Børnene bliver jo født som danskere.
Bjørn Elmquist (Radikale) formand for Folketingets Retsudvalg, Jyllands-Posten 1/12 1994

Jeg mener ikke at beregninger, der forudser 55.000 flere børn af indvandrere og flygtninge, er realistiske - men selv om de holder, er der ikke noget at frygte. Børnene bliver jo født som danskere.
Bjørn Elmquist (Radikale), Jyllands-Posten 1/12 1994

Indvandrere får vi ingen af, da vi har haft indvandringsstop siden begyndelsen af 70-erne. Nu er det kun flygtninge og familiesammenførte, der kan komme hertil.
Nils Foss, formand for Dansk Flygtningehjælp, JyllandsPosten 5/11 1995

Befolkningen tror, at der er flere muslimer i landet, end der rent faktisk er.
Lise Togeby, professor ved Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet, Jyllands-Posten 23/5 2004

Jeg vægter overholdelsen af de internationale konventioner højere, end om der kommer 4.000 eller 10.000 udlændinge til Danmark ved familiesammenføringer.
Marianne Jelved, Formand for Den Radikale Venstre, Jyllands-Posten 8/8 2004

Tak for kaffe

Ziggy99

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 22-09-07 23:57

Og problemerne fortsætter og vokser. Ziggy viser en klar stilling for hvor dumme Danskerne er - når de stemmer på de underskrifter der er i de enkelte citater.

Og vær ikke naive og tro man kan får nogen som helst indflydelse på opdragelse eller oplæring i Dansk kultur - heller ikke blandede ægteskaber tolereres. Respekt for andres meninger og holdninger - især det fællesskab man må misunde de etniske grupper. Der er vi taberne og vil tabe det hele på gulvet - ingen vil jo vedkende sig sit indre politiske tilhørsforhold når der er folketingsvalg - for den moral moral moral og de små problemer klarer offentlige myndigheder.

Men det gør de ikke og lad være med at tro det bliver bedre - det bliver meget værre.

Tak for ordet Sofus! Men ham her tror vi på

Per

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-07 00:26

Jeg kan ikke forstå, hvad spørgsmålet går ud på?

Men jeg kan godt forstå, at diverse "fremmede" kan synes at andre "fremmede" er uvelkomne. Det er jo ligesom det, de bliver opdraget til her i Danmark.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 01:22

Desværre er vores land ikke helt det paradis vi kunne ønske os!
---> creamygirl....Hvad skal vi gøre ved det???

Jeg ser det lidt anderledes...
Måske handler dette ikke så meget om én slags fremmede kontra en anden slags fremmede!
Jeg tænker mere det handler om nogle unge drenge, der i den grad mangler opdragelse!
Om de så oprindeligt kommer fra danmark, sverige, rusland, tyrkiet, iran eller et andet land er et fedt!
Og ja, der burde ha' været en kommune/myndighed der greb ind længe før!
Men de har berøringsangst!!
For i samme sekund de har sagt tvangsfjenelse, har de dk's samlede mediecirkus på nakken!!
Ikke at det burde afholde myndighedderne fra at handle; men det gør det!
For hvem vil hænges offentligt ud, hvis det nu var en fejl?!
Nej, det er nok ikke nemt at være den der burde gøre noget!
Men når man nu har påtaget sig det ansvar; så handl dog!!..........
Så, jo jeg forstår din harme...

---> pjakobsen, ja, men hvad gør vi så?
Vi kan jo sagtens blive enige om at det skal gøres anderledes..
Men kan vi også blive enige om andet??

Jeg ved ikke om jeg synes her er for mange fremmede i dk;
men jeg synes vi behandler dem forkert!
Hvis jeg blev sat i "venteposition" i flere år, ville jeg blive (om muligt) endnu mere hjernedød,
end jeg er i forvejen.
Hvis jeg så ydermere havde diverse krigstraumer med mig?!
Tja, så turde jeg heller ikke garantere for udfaldet!

Ved godt det nok ikke er tilfældet med netop denne dreng!!

---> justuniverse, det er ikke et spørgsmål..
Kategorien hedder: smalltalk
Men hvordan synes du, vi kan gøre det bedre for de fremmede??

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 23-09-07 01:54

Tro ikke at dem vi ser fattige elendigev med krigstraumer - har råd til at bestikke og købe billetter til 100 af tusinder - dem der kommer vil have og kræver noget for billetten - enkelte gør naturligvis.

DA DANSKERE flygtede til Sverige under 2. Vkrig - sad mange på et loft og blev fodret - lykkelige og taknemmelige for at overleve med sine familier - de stillede ikke krav.

Hvad kan man gøre for at dæmme op for det - vi har kun en ting vi kan gøre - sætte vores X det rigtige sted - men som tyskerne sagde "De dumme Danen" - lader sig forføre af moralske opstød og nedvurdering af faktiske store problemer. Og bruger ikke sin ret til at ændre det de vil - enkelt og lige til.

Om 20 år - så er snakken en anden - må vi være her i landet (læs Libanons historie).

Og så slutter jeg her - og siger "Det går jo meget godt" -- VÅS er det!

Per

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-07 02:01

Bertlov:
For det første mener jeg, at man skal lade være med at katagorisere nogen som "fremmede". Den holder jo netop ikke, når vi snakker om Grønlændere. De er ikke "fremmede", men nogle behandler dem alligevel sådan.

For det andet synes jeg, at den anmindelige dansker skal lade være med at være så bange for deres egen "baghave".... Vore gæster fra andre lande kan, efter min mening, ikke give andet end inspiration og god værdi til vores samfund. Den Dér med, at de "tærer" på vores økonomi holder ingen steder. Hvis vi var så fattige, at det var et problem, så ville der ikke være så store problemer i trafikken, som der efterhånden er... Det sidste, jeg har hørt er, at danskere har problemer med deres forsikringsselskab, når de anskaffer sig deres 3. bil.....

Så det er nok begrænset, hvor meget vi mister ved at lade andre komme ind.... (og vel at mærke behandle dem menneskeligt - i modsætning til, hvad vi gør lige nu)

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 23-09-07 02:09

Bertlov...du er smuk og dine meninger er smukke og kloge tanker bør ikke forstyres af virkelighed.

Din menneskelige forståelse fortjener et helt unikt univers som kun eksisterer i Ensomhedslisten og mennesker der har drejet sig en halv omgang og tror, at de har nået verden rundt.

Du er heldig at leve i et samfund med mulighed for at zappe sig til ukendelighed når det gælder om at tage et medaansvar

Ziggy99

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 02:13

Godt ord igen..
Det var dig der startede med at kalde dem "fremmede"!!

Jeg er faktisk slet ikke uenig med dig..
Men jeg synes ikke vi har "rum" (handler ikke om økonomi!!) til flere udefra,
før vi har lært at behandle dem, der er her, ordenligt!!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-07 02:59

Bertlov:
Helt enig. Er vel egentligt underforstået i det, jeg skrev.... Mit budskab er bare, at vi så allerede nu (eller måske omsider) tør slippe tøjlerne, så vi tør at tage imod de resourcer, vi har fået......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-09-07 12:21

Vi må lære at respektere det middelalderlige menneskesyn som stømmer ud i det Danske samfund.
De fremmede behøver ikke respektere det land og den kultur de er flyttet til.
Der er mange fremmede her i landet fra forskellige dele af verden.
Det er kun dem med det middelalderlige livssyn vi taler og hører om.

Tøser....................de regner jer ikke for andet end fødemaskiner, og Danske frie piger er "luddere" i deres øjne.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 14:08

øh.. hvis jeg har givet nogen det indtryk, at jeg mener,
at vi bare skal finde os i tilstandene som de er, så......

---> ziggy99 tak for de smukke ord;
hvorfor har jeg mon en vag fornemmelse af ironi her??????

Nej jeg tilhører ikke ensomhedslisten!!!
Jeg tror faktisk det er flertalslisten!!
Vi er nok bare en del, inclusive regeringen, som ikke helt er klar over,
hvordan vi får dette land til at fungere bedst, med de resourcer vi nu engang har!!
Jeg kan ikke helt se hvorfor du mener jeg zapper mig væk, når det gælder medansvar?

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 30-10-07 17:23

Tak for svaret ziggy99.

Ak ja, nu har vi haft Poul Schlüter, Poul Nyrup og Anders Fogh til at føre en nogenlunde ansvarlig økonomisk politik, og det er lykkedes at få betalt statsgælden af, og fået rettet han op på den skade som Anker Jørgensens lalleglade gældsætning af samfundet medførte.

Desværre tyder meget på, at Helle og Villy står klar til at køre landet i sænk endnu en gang, såfremt det lykkedes dem at få deres fedtede fingre ned statskassen efter det kommende valg....

Sørgeligt!