/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hjælp til digitalkamera.
Fra : Misteryman
Vist : 716 gange
20 point
Dato : 02-02-03 23:22

jeg har et praktica dcz 1.3 men jeg mangler en driver til Xp.. Hjææææææælp

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 07:10

Jeg går ud fra du har besøgt http://www.pentacon-dresden.de/english/service/download.htm

Der står godt nok det kun er til Windows 98, men hvis du smider en mail til dem og fortæller dem om dit problem, mon ikke de så har en kompatibel driver -- eller oplysning om hvilken driver den passer sammen med?

Held og lykke...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-02-03 09:27

Hej Misteryman,

Det her skulle være løsningen.
http://www.inflicted.co.uk/PrakticaQD500XP/

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-02-03 09:31

Hej igen,

Som du ser er websiden som Henrik gav dig helt i orden. Men efter beskrivelsen, som der stå her, skal du bruge QD500 i stedet for.....

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 09:33

Hej hryttel

Der står jo blot: "The Praktica QD500 is manufactured by a company called Pentacon. The default drivers (in the form of fotobee program) do not function under windows XP.
Download the updated program and run in compatibility mode. This should work fine."

Henrik, Slagelse

PS: Det er jo samme drivere der henvises til... Blot at man skulle forsøge at køre det opdaterede program i "kompatibilitets-mode"... ahem!!!

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-02-03 10:06

Hej Henrik,

Undskyld du har jo ret, næste gang skal jeg nok tage mig tid til at læse ordentlig.

Mvh,
Henning

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:10

Hmm.. tja, nu har jeg prøvet at køre det i kompatibelt tilstand.. Men det er sgu svært, når det kun er in driver installation og ikke et program. Ergo er det lige meget om jeg siger at den skal indstallere det som win98 kompatibel?!..

Andre forslag?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 11:18

Ja, som jeg skrev til dig i mit første indlæg:

"men hvis du smider en mail til dem og fortæller dem om dit problem, mon ikke de så har en kompatibel driver -- eller oplysning om hvilken driver den passer sammen med?"

En eller anden form for support må firmaet vel for f*nden kunne levere til sine kunder...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:21

Jo, men på den anden side.. HVis de havde en opdateret "speciel driver" til xp, skulle man så ikke kun kunne gå ud fra at de havde kagt den ud på nettet? Når man laver søgning på det, kommer der temmelig en del der har det samme problem nemlig, men der er sgu aldrig nogle svar på deres spørgsmål :o/

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-03 11:31

Hej Misteryman

Nu blev jeg sgu tosset, og kiggede det hele igennem.... OG SÅ BLEV JEG SG* IGEN EN GLAD MAND!!!

Jeg HAR løst dit problem. Pludselig viser det sig at de også har et nyt domæne, og her er det direkte link til en driver de siger også skulle være kompatibel med XP...

http://www.praktica.de/ULPDF/PDF150_DCZ%201.3S.zip

Klik -- og bliv lige så glad...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:49

Jeg var også ligeved at blive glad.. Men ak.. Det er en driver til en dcz 1.3s og mit er et normalt 1.3 kamera. :o/ Den bliver ved med at skriver at den pågældende usb-enhed ikke er godkendt fordi den ikke virker korrekt. Men jeg må sige at du ikke giver op da :)

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:49

Jeg var også ligeved at blive glad.. Men ak.. Det er en driver til en dcz 1.3s og mit er et normalt 1.3 kamera. :o/ Den bliver ved med at skriver at den pågældende usb-enhed ikke er godkendt fordi den ikke virker korrekt. Men jeg må sige at du ikke giver op da :)

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 11:49

Jeg var også ligeved at blive glad.. Men ak.. Det er en driver til en dcz 1.3s og mit er et normalt 1.3 kamera. :o/ Den bliver ved med at skriver at den pågældende usb-enhed ikke er godkendt fordi den ikke virker korrekt. Men jeg må sige at du ikke giver op da :)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 12:03

De har også følgende tekst:
"FILTER.SYS Win XP Some of our clients are getting a message that the above mentioned file is missing for correct operation of the computer. Please download this file and install it through Windows to overcome the trouble. Zip - file 7 kB " med denne genvej: http://www.praktica.de/ULPDF/PDF157_FILTER.SYS_XP.zip

eller:
"Genius 1.3 Win 98, ME, 2000, XP app. 1.57 MB" med denne genvej: http://www.praktica.de/ULPDF/PDF159_Genius1.3.zip

og sidst -- men IKKE mindst:
"Hinweise zum Arbeiten mit der PRAKTICA Genius 1.3 help as PDF-file, no driver! app. 55 kB" med denne genvej: http://www.praktica.de/ULPDF/PDF144_Genius1_3.pdf

Nu håber jeg det lykkes... Ellers bliver selv jeg nødt til at melde pas...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-02-03 12:15

Men desværre er det ikke et PRAKTICA Genius 1.3 med derimod et praktica Dcz 1.3 :D Til at blive sindsyg af, ikke? :oS

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-02-03 13:24

Hej Misteryman,

Jeg har lige sendt en mail til service afdelingen i Tyskland! Lige sår snart jeg hører fra dem hører du fra mig.

Mvh,
Henning, Holland

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-02-03 13:43

Hej Misteryman,

Jeg har lige været her inde http://www.gp-focus.com.pl/_php/drivers.php Hvis jeg ikke tager megen fejl står der at denne driver også er velegnet til win2000. Så vil jeg mene at den også må kunne bruges til XP

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 05-02-03 05:10

desværre. det er den samme driver som jeg tidligere har prøvet og ak ak ak.. den tager Xp heller ikke imod.. jeg er efterhånden ved at blive lidt frustreret. :o/

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 05-02-03 05:12

Så bare højreklik og afvis mit svar... Jeg giver op.

Held og lykke, trods alt

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 05-02-03 05:29

he he, det gør jeg sgu også snart :D

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 06-02-03 19:02

Hej Misteryman,

Her er svaret på dit spørgsmål. Jeg har stillet dit hos deres service afdeling i Tyskland.
Her er svaret i kort. I XP har du ikke brug for en driver. Hvis du har installeret SP1 til XP virker det desværre ikke. Jeg har modtaget et brev (Engelsk) med installationsvejledning.
Giv mig din e-mail adresse så skal jeg sende det til dig.

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 07-02-03 19:23

Hej Misteryman,

Det her er indledningen til det brev jeg modtog! Brevet jeg modtog består af 2 sider A4. Jeg mener at det er lige lovlig meget til at publicere i Kandu. Derfor får du her min e-mail adresse Henning.Ruttel@Wanadoo.NL

In my enclosure I send you some instalation-notes for the DCZ 1.3. Under Win Xp you don't need a driver.
On Win Xp with SP1 the camera doesn't works - sorry, but this system is to new for this camera.

Für weitere Fragen stehe ich gern zur Verfügung.
For further questions, I am gladly available to you.

Mit freundlichen Grüßen/Yours sincerely

Doreen Kästner
Digitalkamera-Support
Digital camera support facility

Tel.: 03 51/25 89-2 50
Fax 03 51/25 89-2 85
Mail: digital-support@pentacon-dresden.de

PENTACON GmbH
Foto- und Feinwerktechnik
Enderstraße 94
01277 Dresden

http://www.praktica.de

Am schnellsten können wir Ihnen helfen, wenn Sie immer die Originalnachrichten mit anhängen. Vielen Dank für Ihre Mühe!
Fastest we can help you if you always append the original news. Many thanks for your effort!

Mvh,
Henning, Holland *<