/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag
Fra : vivib
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 21-09-07 06:56

Er her nogen der ved, hvorfor aribagslyset på instrumentbrættet lyser hele tiden når motoren er tændt, vi har ikke kørt på noget og kan ikke forstå, hvorfor den ikke slukker som de andre lys på instrumentbrættet.

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 30 point
Dato : 21-09-07 07:30

Det er jo en advarsels lampe. så mon ikke det var en ide at runde dit værksted.

Godkendelse af svar
Fra : vivib

Dato : 21-09-07 07:32

Tak for svaret thomas2610.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 21-09-07 08:27

På nogle biler kan den aribags der er til passageren på højre forsæde slåes fra,(hvis der skal sidde et lille barn der) og er den slået fra vil aribagslampe lyse, så man husker at slå den til igen.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 21-09-07 09:19

Det kan godt være, at det er tilfældet, men hvor slår men hvor slår man den fra?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 22-09-07 11:44

De airbag du kan slå fra, i forbindelse med brug af bagudvendt barnestol, kan ofte afbrydes med brug af startnøglen, så er der vist et nøglehul ovre i højre side et sted. Eller det skal ske på værksted.

Men det kan måske også være en ledning der er faldet af, jeg har haft en bil (FORD) hvor de hang og dinglede under sæderne, og så kan en fod fra en bagsæde passager nemt sparke den af.

Men få det tjekket.

mvh Thomas