/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Meetyourmessenger ???
Fra : metteto
Vist : 2577 gange
100 point
Dato : 21-09-07 06:53

Hej

En veninde har sendt mig en invitation til denne side:
Kode
http://www.meetyourmessenger.dk/

Er der nogen der kan gennemskue om den er OK at bruge eller ej??
Det der gør mig dybt undrende tvivl er angívelse af kodeord! Og jeg tror veninden har dummet sig lidt. Men jeg tager forhåbentlig fejl!
Hvis den er rigtig dum, hvordan kommer man ud af det igen, ændrer kodeord? sletter mailadresse? andre bud??

KH Mette

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-07 07:10

Det er noget skidt at bruge.

Når du f.eks logger ind, så sendes dit kodeord ukrypteret, så næsten alle og enhver kan læse det..

Du kan læse mere om den dårlige ide her:
http://www.ebblog.dk/2347/perma/26753/

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-07 09:26

Det er da ikke for smart, at give sit password til vildt fremmede. Den side er garanteret fup og svindel http://cotojo.wordpress.com/2007/07/24/meetyourmessenger-bad-news/

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 21-09-07 12:27

Jeg tror ikke der er noget galt med den side, selvom det self ikke er vildt smart man skal udlevere kodeord, men det er for at den sender invitation ud til dem de er på din msn.
Jeg har selv meldt mig til efter mange invitationer...

Tror det med tiden vil blive mere udbredt, det er jo bare en udvidelse af msn...

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-09-07 12:35

Jo, IdaW: men det er jo liige præcis det det ikke er, det er IKKE et MSN-site, hvis du nærlæser den.
Tak stl_s og ec, det var også det jeg forventede, men jeg er ikke sikkerhedsnørd nok til at kunne gennemskue denneher.
KH Mette

Lader lige stå resten af dagen, hvis andre har noget viden at byde ind med.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 21-09-07 12:44

Jeg har da ikke sagt det var en MSN site. Jeg sagde vist det var en udvidelse... Det er ikke det samme. Og fordi det ikke er en msn site kan den da være god nok.
Tag dig dog en selvstændig holdning og undersøg det selv...

Over and out.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 14:33

nåå ja idaw - du bruger jo også uhæmmet bla bearshare -

metteto - kan kun give arlet og stl_s helt ret - ikke værd at samle på ! Et utåleligt snageprogram Men du havde vel egentlig heller ikke ventet det

Med tanke på de msn vira der dukker op i tide og utide ville jeg slet ikke overveje det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 14:47
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-09-07 19:37

[En veninde har sendt mig en invitation til denne side.....]

Jeg er også blevet inviteret - og "hoppede på den" fordi det tilfældigvis var en gammel bekendt, der havde inviteret mig - som jeg gerne ville have kontakt med igen.

Jeg fandt ud af, at vedkommende ikke havde inviteret mig bevidst. I det øjeblik man melder sig til bliver alle ens kontaktpersoner spammet med en mail om, at man har inviteret dem...

Jeg blev stjernetosset... Nu sat feks. alle mine kolleger med en invitation til det crap....

Jeg har skrevet til meetyourmessenger:
[citat].... hvad i alverden har I gang i???

Uforvarent bliver jeg meldt ind i det her snask fordi jeg modtog en "invitation" fra én, jeg kender. Jeg troede, at det var en person, der efter lang tids adskillelse gerne ville have fat på mig igen. men vedkommende er jo slet ikke klar over, at han har inviteret mig.

Ikke nok med det, så tillader I jer at sende invitationer ud til alle dem, der er på min kontaktliste... - på mine vegne !!!!!

Det er muligt, at jeg i forløbet har overset, at jeg eventuelt har godkendt dette, men i så fald har det været godt skjult, og alt for uklart.
Jeg synes, at I skulle overveje jeres "markedsføring" - og ikke mindst den etiske side deraf.

Jeg forventer, at I efter denne mail sender en annullering og en undskyldning til de mennesker fra min kontaktliste, der er blevet ulejliget med det her koncept.

Venligst, men bestemt,
(mig)[citat]

Jeg fik følgende svar:
[citat]Kære (mig)

Vi har med stor opmærksomhed læst den email vi har modtaget fra dig, idet vi bestræber os på at behandle alle henvendelser fra vores brugere seriøst.

Det er beklageligt at du føler dig utryg ved vores service. I det følgende vil jeg forsøge at redegøre for den måde Meetyourmessenger er opbygget på.

Meetyourmessenger er en vision om at kunne kortlægge et reelt og anvendeligt netværk til brugere af forskellige messenger services. Det gælder Windows messenger, Yahoo Messenger, MSN messenger, AOL Instant messenger eller andre.

Visionen er med andre ord at forbinde alle personer der benytter internettet til kommunikation i et netværk baseret på deres bekendte, altså deres eget netværk. For at kunne gøre dette i forbindelse med oprettelse på Meetyourmessenger.dk bliver brugeren sat i forbindelse med andre brugere der allerede er oprettet. Samtidig med oprettelsen oplyses der omkring at brugerens egne kontakter vil modtage en invitation til brugerens eget netværk på Meetyourmessenger. Man får altså mulighed for at liste sine venner og bekendte i et netværk og kæde dem sammen med andre bekendte.

Som bruger på Meetyourmessenger opnår man derved forbindelse med sit netværk og dennes netværk og kan frit kontakte disse eller benytte sig af de andre funktionaliteter der er på Meetyourmessenger.
Denne brug af Meetyourmessenger foregår gratis og ganske reklamefrit.

Idet der for nærmere beskrivelse, henvises til notat ved advokat (der findes i vores betingelser), kan det i forbindelse konstateres at selve Meetyourmessenger ikke strider imod markedsføringsloven eller anden lovgivning.

Vi håber dette har besvaret dine spørgsmål.

Har du yderligere kommentarer til Meetyourmessenger er du altid velkommen til at kontakte os.

Fortsat god dag.

Med venlig hilsen
Meetyourmessenger.dk[citat]
[citat]

Så def ortsætter nok.... Jeg anbefaler (selvsagt) at boykotte...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-09-07 19:38

sorry... ikke så godt formatteret... Put selv citaterne i rammer....

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 21-09-07 21:09

Tak for svaret arlet.
Jeg fik bekræftet mine forventninger.
Hvordan man så løser den fælde min veninde er gået i, tja. Hun må jos starte med at skifte password.

KH Mette

Kommentar
Fra : mulle29Pigen

Dato : 23-10-08 16:38

Hej..

Nogen der ved hvor`n man får sin profil slettet på meetyourmessenger???
Det ken jeg nemlig ikke, og gider ikke at betale til det hele tiden..

Kommentar
Fra : mulle29Pigen

Dato : 23-10-08 16:42

Tak behøver bare et svar på om nogen kan hjælpe mig så jeg kan få profilen slettet