/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vista home premium
Fra : janik
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 20-09-07 23:41

Jeg har en pc der er instaleret en original vista på ,jeg har brugt den til
mediacenter men nu har jeg planer om at købe et mediacenter pc da den ikke fylder
så meget.
Kan jeg bruge den vista home premium og den nye mediacenter??

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 00:42

Ja - det kan du!

Per

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 21-09-07 01:49

det skulle du kunne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 11:30

Men hvorfor....

Køber du et mediacenter ligger den allerede derpå.......

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-09-07 17:50

refi.
Nej det gør det ikke altid det koster ekstra.
Men jeg havde et problem med at installere en anden vista da den skrev at
hardwaren ikke var den samme..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 18:01

Citat
da den skrev at hardwaren ikke var den samme..

Det er såfordi det ikke var en Vista, men et .img af en Vista....

Ellers kan den ikke vide hvilken hardware der var på den anden.....

Og ja - selvfølgelig finder der mediacentre uden styresystem, men de er sjældne....

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-09-07 18:14

refi
Tak for hjælpen allesammen ,men det
kan den har talt med microsoft og de sagde at hvis
pcèn er gået istykker kan det lade sig gøre men det kræver
at man ringer til microsoft support..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 18:30

Du gør det meget forvirrende hvad du egentlig vil....

Har du en Vista kan den installeres på ALLE maskiner (men det kræver måske en ny produktnøgle) - derfor MS-support....

Citat
Men jeg havde et problem med at installere en anden vista da den skrev at
hardwaren ikke var den samme..

Hvad har det med sagen at gøre ??????

Med hensyn til preinstallerede systemer er det mere reglen end undtagelsen.....

Så - hvad er det egentlig du gerne vil have svar på ???????

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 25-09-07 21:06

Undskyld kære janik, men den Vista vi taler om her- har du bare lavet en kopi af en org. skive?

Eller har du kopieret efter den præinstallerede på HDèn - som foreskrevet af Microsoft?

Svar lige på dette - for 1. eksempel vil ikke virke. 2. eksempel har nogle begrænsninger, som vi kan svare på efter du giver os flere oplysnnger.

Og hvofor skulle det være så svært at få en ny nøgle hos Microsoft? - Vi her har fået det mange gange uden problemer - det er jo blot en opringning!

Lad os HØRE mere - nu vi har begyndt at bruge tid på det!

Per

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-09-07 22:03

Nej det vista jeg han er oem version og spørgsmålet lyder at jeg har set et mediacenter
uden software ,kan jeg så installere den vista på det nye mediacenter ,den skal ikke
køre på 2 pcèr.
Sagen er den at jeg har prøver at afinstallere vista på en pc og installere den på
en anden, da skrev den at den var registeren på en pc..
pjakobsen det er en oem som jeg har købt .
Jeg har ladet mig fortælle at man ikke som xp kan købe en brugt og for
den aktiveret af microsoft .

Accepteret svar
Fra : tigerlover

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-07 22:26

min ven har en omg vista og han ringe op og sa at hans bunkort hvar brandt sammen selv om den ikke hvar så fik han en ny cd key de sporte ikke hvem han hvar eller hvad han hed så det er bare at ringe ind selv om den er brugt

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 25-09-07 22:28

Tak for svaret tigerlover.

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-09-07 22:30

sev tak hoper du få det op at køre

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 26-09-07 00:02

pjakobsen det er en oem som jeg har købt - SKRIVER DU. Du kører bare med den på dit nye Mediecenter. Måske den siger det er en forkert Mac adresse - så ændrer du bare nøgle og Macadresse - det tror jeg er en let sag for dig - du får det op og kører - naturligvis.

Du har betalt for en vare og du bestemmer hvilken maskine der skal arbejdes på.
'
Det går lettere end du frygter - ellers kommer vi allesammen med alle vores Vista skiver og tester.

En god fest når der er ild i mediecenteret med god nusuk og dans.

SKÅL SKÅL SKÅL HURRA HURRA HURRA
janik længe leve - HURRA janik leve godt HURRA janik leve længst HURRA

VH

Per