/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Active Directory
Fra : kiul
Vist : 4579 gange
100 point
Dato : 20-09-07 22:45

Hej Alle.

Jeg sidder nu med det problem, at jeg ikke kan benytte active directory.

Jeg har fået til opgave at lukke en flok computere via min egen pc, i vores hus. (eks. når min lillesøster sidder for længe oppe, og mine forældre ikke vil diskutere med hende).

Når jeg går ind i CMD og skriver "Shutdown -i-d" får jeg dialogboxen lukning af fjerncomputere.
I denne trykker jeg på gennemse, hvorefter jeg får en popupmeddelelse om at Active Directory domænetjenesterne ikke er tilgængelige i øjeblikket.

Hvad skyldes dette?

Hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 00:51

Du skal udnævnes på de andre PCere med administrator beføjelser - men er det ikke synd eller rigtigt surt for pigen

Per

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 21-09-07 18:26

Det er ikke synd for pigen - Søskende kærlighed du ved
:D

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 23-11-07 15:07

Det er rigtigt, at du skal være logget på som en bruger, som er med i administratorgruppen på de pågælende pc'er, som du ønsker at kunne lukke ned.
Brug evt. ip-adressen, når du udpeger den/de computere du vil lukke.

Åbn Kontrolpanelet og vælg Computeradministration --> Brugere og grupper. Tilføj dig selv i gruppen "Administratorer" og genstart så pc'en.

Active directory er jo noget man benytter i firmanetværk, til at styre brugere, grupper og ressoucer.

/Peter

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 23-11-07 17:18

En anden mulighed er et tændogsluk ur med lås - men stadigvæk er det synd for pigen

Hun er sikkert så begavet at i kan tale om det - så hun selv styrer det fornuftigt uden diktaturlignende metoder (vil hun nok kalde det).

Anyway! Det er jo ikke det spøergsmålet drejer sig om - så ind i administration og lav de rette tilladelser. Enten pr. software eller mekanisk - men bedst psykisk med pigen - AV det skrev jeg ikke

Håber i får løst det - nu er det jo 2 mdr. siden og hvor langt er i nået?

Venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 23-11-07 17:29

kjul - hvilke tanker ville du gøre - hvis din PC lige nu blev brat afbrudt - og du lige skulle afslutte en mail eller var i gang med opdatering eller lignende?

SURT SHOW - for det som er ligegyldigt for dig - er måske vigtigt for din søster - tænk over det og hav en GOD JUL

VH
Per

PS. Ikke mere moral her fra en far til en datter og søn

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 23-11-07 18:42

I kunne jo også vælge en helt anden metode: Gør som på en webcafé og lad der være en tidsbegrænset periode, hvor brugeren må være logget på.
Se evt. her http://www.fileheap.com/software/parental_control.html