/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
32" LCD TV
Fra : Bille1948
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 20-09-07 22:16

Når det skal være et 32" LCD TV, hvilket mærke "sværges" der så til?

Jeg har kig på Sony Bravia, som jeg i forvejen har 2 af, men er forvirret over alle deres bogstav og talkombinationer. Selv samme bogstav, som skulle være kvaliteten, kombineret med tal, som skulle være farven - forvirrer.

Er der nogen, der har et værdigt alternativ?

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 22:20

Hvis du er tilfreds med dem du har er der vel ikke så meget at betænke sig på - så kender du jo kvaliteten...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-09-07 22:23

Ja, på den model jeg har, som er en "S", men jeg kender den jo ikke alle de andre kombinationer :(

Som jeg iøvrigt ikke forstår.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 22:27

Op i (et eller andet) med bogstaverne - det er vel billedet du skal kigge på....

Har fjernsynet det du skal bruge er bogstaverne vel ligegyldige.....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-09-07 22:32

Jeg ved jo ikke, om jeg kan gå et bedre billede ved at vælge et andet bogstav, da begge dem jeg har, er "S".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-07 22:43

Samsung er godt og det er Panasonic også lige som adslillige andre.
Læg mærke til, at de fleste producenter har flere forskellige i samme størrelse fordi man forsøger at imødekomme pris og behov.
Hvis du er tilfreds med det du har så køb det samme.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-09-07 22:52

Jeg synes "de" forvirrer med f.eks.:

1300:1 skal det forreste tal være højt eller lavt
500cd/m2 skal det forreste tal være højt eller lavt

Jeg kan på HiFipriser.dk se samme "model" med 2 forskellige specifikationer på dette.

Nogen, der kan afklare?

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 00:05

Her i vores HIFI klub sværger vi til LG - som laver de fleste fladskærme i verden til bl.a. Philips, SHARP, Panasonic m.fl. - og ikke mindst til sig selv - de har vundet mange elektronikpriser over hele verden. LG har 120.000 ansatte og ejes af USA kapital/teknik og den SydKoreanske stat 50/50% - som virker perfect.

Vi har eller haft Sony før - men vi har foreløbig købt 45 nye LG i alle størrelser- vi er overbevist om det er toppen.

Se her: http://nordic.lge.com/dk/prdcatalog/MainPage.do?action=init&group_code=promain&target=promain&categoryId=000000

Per

Tak for ordet!

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 00:19

Glemte lige en vigtig factor - sorry!

Bemærk: LG anvender kun BOSE højtalere i super kvalitet se data på mit link i tidligere indlæg.

Lyd er en vigtig faktor - somj ofte bliver tilsidesat - De indbyggede højttalere er så gode at vi ikke har fået sat vores srroundanlæg til - men se og prøv det selv.

Per

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-07 10:04

Jeg kan bare ikke finde nogen LG TV med indbygget DVB-T :(

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 10:35

Næsen alle har da digitalunere kombo - men se alle de fine superdata, især er de ene om at køre en højere bit - bedre hurtigere billede:

http://www.lgenordic.com/images/cached/1173379064.LC55-series.pdf

Køb hvad du vil - anbefalingen er ikke for vores skyld, men for din. Så slut herfra.

Per

Skal siges jeg er ikke ansat hos LG - eller har noget med dem at gøre - bortset som kunde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-07 20:44

Hej Per,

Grunden til jeg ikke troede at de have DVB-T var at HIFI priser IKKE viser dem, når man vælger DVB-T, men det er jo en fejl hos HIFI priser, og ikke LG.

Nu har jeg kigget noget mere på LG´s sider, som du linkede her, og jeg nok sige, at jeg er "blevet solgt".

Jeg kan dog ikke finde nogen forhandlere, men det har du uden tvivl mere erfaring i.

Der er flere, der har "trikket" mig, men specielt denne: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?catModel=0&actType=&modelName=¤tPage=&categoryId=0102&parentId=01&modelCategoryId=0102&modelCodeDisplay=Design-Art

Kan du give et bud på, hvor jeg kan købe den - eller en anden, så er pointene klart dine.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : pjakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-07 21:30

Vi har sidst købt her http://www.dtk-audio.dk/ selvom vi bor på Sjælland. meget tilfreds - tal med en der hedder Jeppe og forhandl en god pris. De er også engros for LG i DK.

Men ellers FONA og alle andre bare spørg i butikkerne eller din ven www.google.dk

Per

HVAD DU VÆLGER ER KUN DIG OG DIN SMAG I DESIGN - ALLE ER TEKNISK GODE VED VAR. UDSTYR.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 21:35

Glemte lige - vælg dog 42" - eller mindst 37" - ikke meget prisforskel, men billedt i 32" er teoretisk mindre en et 29" 4x5 format. Så du vil fortryde et 32" på sigt - tro mig!

Per

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-07 21:35

Tak for svaret pjakobsen.

Min "ven" www.google.dk har jeg prøvet - uden held.

Jeg prøver dit link :)

Tak for svaret.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-07 22:58

Fona har nu ikke nogen LG på deres hjemmeside :(

Måske i deres fysiske forretning.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 23:38

Fona går meget ind for LG og har et stort udvalg i de butikker vi kender - ved ikke om de har netbutikker. El-Giganten har i perioder tilbud på LG - Zitech har LG har jeg set.

Men jeg er jo ikke forhandler - og kender ej deres forhandlernet. Ved kun at LG er forholdsvis ny i DK - tror det er 3-4 år - og kom først med hvidevarer og biltelefoner - og derefter TV. Men i USA og ellers det meste af verden er det kendt i mange år.

Jeg blev det anbefalet af familien i Houston Texas, som havde haft LG i mange år, hvor jeg slet ikke havde hørt om det. Nu ser man reklamer på alle store motorløb som Nascar og Monte Carlo og TV på de store steder m.v.

Syntes også det er interessant at følge virksomheder hvor man har købt et produkt. Især det at Philips ikke mere laver fladskærme, men samarbejder med LG og de nu hedder LG-Philips. Så vidner det om dygtige forretningsfolk med et godt produkt.

Hvis du syntes det samme så se her bl.a.: http://www.lge.com/experience/lifeisgood/lifesgood.jsp

En kæmpevirksomhed med 120.000 ansatte - næsten ikke til at fatte logistikken her - Så Amerikanerne og de skævøjede kan andet end at slås mod hinanden (MASH) for 50 år siden.

Per