/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows installation uden cd
Fra : sekner1
Vist : 376 gange
20 point
Dato : 20-09-07 21:37

Kære folk. Jeg står i den uheldige situation at jeg fik en odentlig omgang virus mm. på min næsten nye laptop. Jeg tænkte den klarer jeg da nemt, backede vigtige ting over på en anden hdd og formaterede lortet. nu, halvejs igennem windows installationen har dvd-drevet sku rystet sig selv i smadder (synes også det larmede meget). men hvordan får jeg installeret windows på den uden et dvd-drev? - jeg har windows som .img fil så tænkte jeg kunne prøve at få den til at boote på en ekstern harddisk, men den funktion synes ikke ummidbart muligt i biosen. - Jeg lagde dog mærke til en funktion der hed boot til LAN. nogle der ved hvordan dette virker? Jeg bruger computeren hver dag i skolen og er meget utålmodig med at få den på ret køl igen, så håber der er nogen der kan hjælpe.? - jeg har en velfungerende stationær pc at boote til over lan hvis det er noget der kan lade sig gøre? HJÆLP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 22:41

Det hjælper dig ikke så meget - du skal jo have et styresystem på den.....

Du kunne prøve med et usb-drev og installere derfra.....

Men det nemmeste villa da være at skifte det drev der ikke virker inden installation.....

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 21-09-07 00:32

prøve denne side:http://thepiratebay.org/search/windows/0/3/100,200,300,400,600
Massa muligheden.
pømske

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 21-09-07 00:39

Som jeg ser det - udskifter du defekt cd/dvd drev. Og hvis du helt har mistet dit styresystem X eller Vista - kontakter du microsoft, som er så flinkie, at de gerne tilsender dig e4n ny skive - når du har oplyst dit produkt ID.

PÅ en ny laptop er der vel garanti på drevet - så der er det din leverandør af hardvare der hjælper dig.

Tror det er bedst for dig at få en ny boot med styrefsystemet og med indbygget recory - få den af de flinke på Microsoft - og du kører hurtigt igen.

Per

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 21-09-07 01:59

der er et par tid du kan gøre du siger du har vista i en img fil vis du kan pakke den ud (jeg menner at man kan gøre det men et ISO progarm) så gøre det og lik filerne løs ind på din usb hdd og så skal du bare sette den til så buredet den boote fra den

vis det ikke virker køb et usb DVD/CD rom drev det koster ikke så maget

jeg kan det svager ikke hjælpe dig det der med lan da jeg aldrig har prøve at boote fra lan

Kommentar
Fra : sekner1

Dato : 23-09-07 18:48

hej. #1 jeg har ikke brug for et nyt stytesystem, men brug for at kunne installere det jeg allerede har på cd og som .img. ellers tak - #2 virkede ikke med at få den til at boote til usb´en. jeg må vel få et nyt drev i så :( kommer bare til at tage lidt tid regner jeg da med :(