/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forsikring - snyd, nej da...
Fra : lillemig
Vist : 655 gange
50 point
Dato : 02-02-03 20:06

Jeg er lidt i tvivl om nogle (lidt slemme tanker) men den tanker er vel toldfrie?
1) Stiger en lovpligtig ansvarsforsikring på en bil ved skade (egen skyld)?
2) Hvad nu hvis man har en (skide træls P-skade, uden egen skyld), får den lavet på
kasko forsikringen og umiddelbart efter frasiger kaskoforsikringen. Det kan jo ikke
være ulovlig, men jeg ved ikke om der er nogen "fidus" ved det, altså lige bortset
fra at man jo sparer kasko præmien, men den lovpligtige er vel "fuldt med op" eller
hvad?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-02-03 20:14

Hej med dig lilledig

1. ansvarsforsikringen stiger ikke ved skader du forvolder andre kørtøjer/ting med din bil. Den dækker som bekendt ikke skader på din egen bil.

2. Du kan sagtens opsige din Kaskoforsikring, men den skade du forvoldte ligger pænt og venter på at du kommer tilbage en dag. Også hvis du skifter forsikringsselskab

mvh srhansen

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-02-03 21:47

Jeg ved nu ikke rigtigt om pkt. holder? Man spørges mig bekendt om der har været skader indenfor de sidste 2år, hvis man skifter selskab men dog også om tidligere selskab!
Lige nu kunne jeg tænke mig at få en dum (uforskyldt P-skade) lavet til ca. kr.8000,00 - selv om man ikke skulle tro den kostede så meget!
Men så altså skippe den kasko umiddelbart efter.
Normalt falder man 2 trin ved skade, og optjener eet trin om året (ved skadefri), men du mener så ikke man optjener noget med kun lovpligtig forsikring.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-03 22:40

Hej igen

Jo da det gør du. Så havde jeg misforstået dit spørgsmål. Du har din optjenning, med eller uden kasko
Du vil så køre rundt uden kasko i en årrække ? Tjae hvis ikke bilen er alt for ny er det en fristende tanke. Du skal bare være opmærksom på, at hvis banken har pant i bilen, så forlanger de også at du har kasko på den

mvh srhansen

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-02-03 22:43

Det er ærgeligt at skulle betale både for en dyr forsikring og en skadessudbedring hvor staten høvler en god bid med.
Mit råd er at du smutter ned over grænsen og får udbedret skaden, der er prisen rimelig og momsen betydelig lavere.
OW

Godkendelse af svar
Fra : lillemig

Dato : 03-02-03 00:05

Tak for svaret srhansen.
Nå - bilen er vel (realistisk) nede i max. 30,000 Mazda 1,8glx 1994 så jeg skipper nok den kasko, har lige betalt et år frem.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-02-03 00:14

Det havde klædet dig om du selv havde betalt dine skader, man kan da ikke pålægge andre mennesker, at de skal betale ens skader. Men det har du jo ikke moral til ??
Det er typer som dig der får forsikringspræmierne til at stige....
srhansen, med den holdning, han/hende lægger for dagen beder de sku om at få regninger så det brager...føj for den

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-02-03 15:11

zonker>
Du har da vist ikke læst ret meget af hvad der står!
Jeg har 2 P-skader (uden egen skyld!!!!!!), fatter du ikke at det er fordi nogle er løbet fra den skade de har forvoldt, og så hænger jeg på den med selvrisiko og præmie stigning.
Hvad er det du plejer at skrive - der er noget der står stille på dig ik'?