/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Redhat på Scsi diske
Fra : nopper
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 02-02-03 20:01

Er der nogen der kan hjælpe mig igang med en installation på ovennævnte diske. Ved en normal installation kommer den og fortæller mig, at der er for lidt ram, men jeg har 300mb, så det burde være nok.
Jeg har forsøgt med
mem=exactmap mem=640k@0M mem=255@1M, men installationen dør med den kommando.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-02-03 22:37

Prøv at FAT (DOS)-formatere dine diske, og start derefter installationen, og giv Red Hat lov til at formatere....
Det BURDE virke

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : nopper

Dato : 02-02-03 23:15

Det er forsøgt, men virker ikke. Den kommer stadigvæk og fortæller mig der er for lidt ram.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-02-03 23:37

Har du prøvet med en Mandrake Linux, bare for at se om det kunne være en Red hat bug...
Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : nopper

Dato : 03-02-03 06:26

Resultatet er den samme den dør inden den kommer rigtig igang,

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 07:02

Hvad er det for et bundkort - hvilken processor - hvilket mærke harddisk....

Jeg tror den bliver svær, men jeg skal prøve at søge efter bedste evne...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-03 07:02

Hvad er det for et bundkort - hvilken processor - hvilket mærke harddisk....

Jeg tror den bliver svær, men jeg skal prøve at søge efter bedste evne...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : nopper

Dato : 03-02-03 07:35

Det er en Compaq Proliant 2500 '200mhz' '312mb ram'. Det er de eneste oplysninger jeg har lige her og nu.

Kommentar
Fra : nopper

Dato : 08-02-03 17:45

Her løsningen på mit problem:
linux mem=exactmap mem=640K@0 mem=255M@1M