/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kondens
Fra : rover600_valby
Vist : 2484 gange
50 point
Dato : 20-09-07 17:21

hej.
Hvad er der galt når en næsten ny forlygte er helt våd af kondens indeni?
Dækker garantien det? eller er det bare sådan og hvad er det der gør at der kommer kondens???
kan man gøre noget ved det??
Håber nogen har svar på alle de spørgsmål

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 17:25

Kondens kommer af fortættet vandamp, og siden det kan opstå inde i lygten, så tyder det på en utæthed.
Ind og byt lygten - eller lad dem fixe problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:28

Ja - længere er den egentlig ikke.....

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 20-09-07 17:46

>Ja - længere er den egentlig ikke.....

Jo faktisk kan den være længere!

Forkert montering af de dele, der skal sidde vandtæt sammen gir også fugt i lygten.
F.eks. hvis man vender gummiringen på min forlygte 180 grader tager den fugt ind - og til trods for at der tilsyneladende ikke forskel på om den vender den ene eller den anden vej.
I så fald kan man jo ikke med rette gøre brug af garantien.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 17:50

Citat
og til trods for at der tilsyneladende ikke forskel på om den vender den ene eller den anden vej

Det må der jo så være

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-09-07 19:18

Er du sikker på at du kører med korrekt lygteføring (nærlys), for den skulle gerne udvikle så meget varme, at den fordamper indkommende fugt.
Eller du kører meget lidt, og lyset er tændt i for korte perioder, til at den kan opvarme lygtehuset.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-09-07 19:24

Der kommer kun kondens på lygteglasset hvis de står vand inde i lygtehuset.
Der kan være en fabrikationsfejl, så lygten er utæt.
Lygten kan være tæret i samlingen, det var meget almindeligt på biler for 30 år siden, når de var 5 år gamle.

Gummipakningen er anbragt forkert efter pæreskift. det er nok det mest sandsynlige. Det kommer af sjusk eller amatørmekanikkerarbejde.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-09-07 07:57

Kondens = fortættet fugt/vanddamp... som af en eller anden grund er kommet ind i lygten.
Hvem der så bære ansvaret for det, ja det ved kun rover600_valby - That's it!