/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Viewport
Fra : anv
Vist : 358 gange
35 point
Dato : 20-09-07 11:26

Hvordan kan det være jeg ik kan dobbeltklikke i viewpoten under layout, og på den måde zoome tegningen ind og ud og flytte den rigtig på plads? Er der andre måder at komme ind i viewporten på end at dobbeltklikke?

Kommentar
Fra : allansen1

Dato : 20-09-07 12:20

På bundlinien kan du trykke på "model" som så i modelspace omdøbes til "paper"
Hilsen Allan

Kommentar
Fra : anv

Dato : 20-09-07 15:16

Ved ik helt om jeg forstår dit svar! Jeg ved godt at der er forskel på model og layout. Men min viewport i layout fryser og bliver inaktiv, så det ikke er muligt at indstille tegningen i det rigtige målstok! Normalt plejer jeg at dobbelklikke i viewporten i layoutet og så vælge målstok i "viewport" bjælken! Det kan jeg pludseligt ik mere!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 09:23

Har du en musedriver så fjern den. Brug vindows præinstallerede istedet., det løste et lignende problem for mig.

Kommentar
Fra : smilendetulle

Dato : 23-10-07 15:43

Hejsa.

Ligger dit viewport i et lag som er låst, så kan man nemlig ikke dobbeltklikke i viewporten.
Tryk 1 gang med venstre mussetast på dit viewport - tjek om laget er låst - lås evt laget op og prøv så at dobbeltklikke i viewporten.

Hilsen Smilendetulle :)

Kommentar
Fra : smilendetulle

Dato : 23-10-07 16:11

Hejsa.

Du skal også tjekke om dit viewport er låst.
Det gør du på følgende måde:
tryk på viewporten med venstre musse knap
højreklik og vælg properties.
Display locked skal stå til No for ikke at være låst :)

Hilsen Smilendetulle :)

Kommentar
Fra : smilendetulle

Dato : 20-11-07 08:42

Hejsa.

Jeg fik lige læst din tråd igen.
Ja der er også en anden måde du kan komme ind i viewporten på.
Nemlig at du nederst på skærmen trykker der hvor der står paper, så
er du inde i din viewport. (knappen ligger nede i rækken hvor du bl.a.
kan vælge osnap)

Med venlig hilsen

Smilendetulle