/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Guldhorns kopi
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 20-09-07 11:03

Nogen stjal en kopi af guldhornene og stort ståhej for det. TV News fik helikopteren og og alle medier gik i selvsving men hvorfor ? Politiet satte hidtil ukendte ressourcer ind på at opklare den fantastiske forbrydelse !

Men hvorfor ? Der var tale om en kopi udført i noget metal der var værdiløst i sig selv. Hvorfor ikke bare grine af tyvene og så lave en ny kopi. Eller er der noget jeg har overset ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 11:07

Nu var det jo IKKE det eneste der blev stjålet - blot det mest kendte.....

Ravbjørnen var/er uerstattelig......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-07 11:14

Citat
Eller er der noget jeg har overset

Ja. Men når du ikke selv kan se det, anser jeg det for formålsløst at forklare dig det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 11:21

Klumme
Lad dog Thomas selv læse om det... evt. via
http://www.geus.dk/publications/div-artikler/miljoe_danmark_2_06_p38-39-dk.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-07 11:24

Tror du det gør nogen forskel.

I mine "ører" handler det ikke om ikke at kunne forstå det, men at have valgt ikke at kunne forstå det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 11:24

selv i aviserne kan man læse historien f.eks
http://www.berlingske.dk/article/20070918/kultur/109171115/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-07 11:31

Ja det er ikke litteratur om klenodiets kulturværdi (kopi eller ej) der mangler. Men vilman ikke forstå dette, så forstår man det heller ikke, og så er lang pædagogisk forklaring spildte ord på Ballelars

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-07 11:33

Thomas.Haugaard

Hvis du har noget du vil drøfte med mig, så gør det her i det åbne forum. Jeg er ikke meget for det tøsefnidder på PM

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-09-07 11:42

@Klumme har du set kategorien ? Jeg var ikke ude efter en højpandet laden som om intellektuel disput om de historiske konsekvenser samt en juridisk redegørelse for nationalmuseets ret til at kopiere en genstand de ikke har copyright på.

Nej lille klumme jeg var bare ude på at lave et ganske useriøst indlæg i den ganske useriøse kategori small talk.

Men det kunne Klumme ikke rumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-07 11:59

Det klarede du da fint med det useriøse

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-09-07 12:17

At bevæge sig ned af til et lavere plan er ikke så svært det er det modsatte som tydeligvis er problematisk for nogen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-07 12:24

Så kan man jo også sige om en bankrøver der fik posen fuld af penge,
med en farvepatron.
Pyt det gider vi ikke forfølge, pengene er jo farvede og duer ikke.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-09-07 12:28

nej Teil det var mere et spørgsmål om hvor meget begivenheden fik lov til at fylde og hvor mange ressourcer politiet brugte.

Hvis man læser den udmærkede artikel som Clan henviser til fra Berlingske så vi man også kunne se at meget af disse horn værdi netop består i at de har været stjålet og sidst men ikke mindst at de jo ikke er den eneste kopi der findes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-07 12:32

Begivenheden kan fylde så meget den vil.
Men på et tidspunkt gider jeg ikke høre mere.
Så kan medierne bable for døve øre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-07 12:41

Citat
Begivenheden kan fylde så meget den vil.

Og det vil den blive ved med indtil der sker noget mere interessant....

Så tager det over.....

Når medierne går "tør" for nyheder tager de blot hul på de "gamle".......

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-07 14:21

intet nyt fra vestfronten?

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-09-07 14:23

Tak for svaret CLAN. Er vist det korrekte svar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-07 14:27

Husk nu at justere kompasset http://jp.dk/nyviden/article1040644.ece
Takker for points... selv om det vist er lidt la'si'com'sa

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-09-07 15:23

Havde jo heller ikke bedt om et præcist svar

Kommentar
Fra : CLAN