/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skift ratstamme peugeot 306
Fra : staer
Vist : 1057 gange
100 point
Dato : 19-09-07 20:31

Jeg skal ha skiftet ratstammen da der er slør i selve leddet på ratstammen (sløret kan ses i motorrummet). Hvor meget skal jeg afmontere for at udskifte dette. Regner med at købe en brugt og kun udskifte så lidt som muligt. På forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-09-07 21:59

Kan du ikke nøjes med at udskifte leddet ???
Det lyder underligt hvis sådan et kinetisk led ikke skulle kunne skiftes.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-09-07 11:56

Hej Staer.
I ratstammen på din Peugeot sidder der et lille bitte kardankryds. Når du har afmonteret
ratakslen, skal du måle dimateren på "nødderne", det er de små udvendige ruller, som
sidder fast i ratakslen. Normalt kan du hos Mekonomen i Danmark købe at sådant nyt lille
kandankryds. Jeg mener at kunne huske, at prislaget for et sådant er ca kr 150,- og man kan
nemt med lidt snilde udskifte dette, såfremt man har en skruestik.

Kommentar
Fra : staer

Dato : 20-09-07 16:19

Ok, det lyder som om jeg lige skal checke om jeg kan nøjes med selve ledet. Jeg takker og checker