/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Oversætning til latinsk?
Fra : SjalaJonez
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 19-09-07 19:26

Hey..

Er her nogen som ved hvor at jeg kan få oversat nogle sætninger fra dansk til latinsk?
eller nogen her inde som selv kan?
Alt for har interesse om det er nettet, privat personer eller latinsk skole/kurser..

God Aften
SjalaJonez

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-09-07 20:29
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 21:39

http://translation.langenberg.com/

du skal fem ned jeg ved ikke hvordan den oversætter sætninger, men den er ok til enkelte ord

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 19-09-07 21:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 21:45
Kommentar
Fra : aqruick

Dato : 21-09-07 22:54

Halløj er der nogle som kan oversætte dette til latin??

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 21-09-07 23:05

Jeg prlve: Quisnam one's somnium votum dinus take macula prime excito

Pømske

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-07 08:12

Pømske.... Din oversættelse er det noget du selv har gjort, eller har du bruget et af ovenstående programmer???

Jeg prøvede at oversætte sætningen i et af programmerne, og den oversættelse blev slet ikke som din

SjalaJonez, du skal være meget kritisk med at bruge de programme, flere er gode til enkelte ord, men det er ofte noget hø, når det drejer sig om hele sætninger

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 22-09-07 23:20

Fordi jeg bruger et anden sprog til at oversæt. nemeligt Hollandsk
Så oversæt Dansk til Hollandsk og så til Latinsk
pømske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-07 23:32

Pømske... Hvordan kan du kontrollerer om det er oversat korrekt, hvis du ikke selv kan latin??

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 23-09-07 00:11

Unskyld ! jeg skulle har check it
Min katholiske opdragelse og gamledags kirke gang ( før det Eucumenske kirke lov)skulle vi læst mange Latinske bøger i skolen og Kirken (ikke i Danmark)
Det Latinsk bliver glemt ,efter årene ,jeg bruge det ikke hveredag mere.

kulpa , maxima kulpa
Pømske

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 02-11-07 19:34

Dit svar bliver godkendt, for ja, jeg kunne overhovedet heller ikke få det til at passe sammen på nogen måde med de der oversættere.

Men mon ikke at man bare så skal finde noget latin kurser også prøve at høre nogle af de lære som har det om de kan hjælpe en?
det er nemlig en sætning som jeg skal have tattoveret, så det skulle jo helts gerne være det rigtige der står, hehe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-07 19:44

SjalaJonez...Du kan prøve at ringe til et gymnasium, jeg tror ikke der er mange latinkurser, sådan for alm. mennesker, er det ikke mest for lægestuderende?

Men tak for accepten af mit svar

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 02-11-07 20:10

Du kunne finde en katholiske præst eller en videnskapsman
pømske

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 02-11-07 20:10

Jo det har du nok ret i jeg har noget familie som går på gymnasiet, prøver da at høre dem så

Takker og god J-dag

Kommentar
Fra : Nordsted1