/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
testsider udskrives
Fra : Olivia7
Vist : 1466 gange
20 point
Dato : 19-09-07 11:35

Hej
Jeg har en printer med kopi og scanner HP PSC 1417 som giver mig hovedbrud.
Efter skift af patroner fra Ink Jet (skulle være originale) begyndter maskinen at stille job i kø og udskrive testsider hver gang jeg bad om at udskrive noget. Jobbene i køen kan slettes undtagen et job som så blokerer. Har prøvet alt snart og fik Ink Jet til at sende nogle nye patroner for at se om det skulle hjælpe. Men nej, testsider er det eneste jeg kan få ud af maskinen. Er der nogen der kan HJÆLPE så vil jeg være dybt taknemmelig.
Knus fra Olivia7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 11:40

Slet printeren på din PC (inkl. drivere) og geninstaller så det hele igen - husk at genstarte + ikke have printeren tilsluttet. Følg vejledningen, som da du fik den som ny.
Det er vist det letteste

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-07 11:44

Jeg har en PSC 1510 - og slås med nøjagtig det samme problem!

Det har stået på længe, og ved nærmere eftertanke kan det godt være kommet efter skift af blækpatron... Men jeg har skiftet med originale HP blækpatroner, så det burde vel ikke være årsagen?

Herhjemme har vi en teori om, at HP gør det for at øge omsætningen på blæk og papir.

Men indrømmet: Det er rigtig, rigtig irriterende. Om min skaber sig også ind imellem med ikke at ville tage papir ind, men så får de små gummiruller (som skal trække papiret) lidt vodka på en vatpind, og så kan den lidt igen.

Venter spændt på de kloges svar, så vi begge (og andre) kan slippe for problemet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 11:54
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-09-07 12:43
Kommentar
Fra : vith

Dato : 19-09-07 13:17
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-07 13:27

--> IBM760:

1000 tak...! Nu virker'n sgu! Håber, at det samme vil gælde for Olivia7.

(Det er godnok ikke min tråd - men alligevel... )

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-09-07 17:24

har selv en HP 1510 som udskriver testsider, når der er skiftet blækpatron.

Det du gør er : -Testsiden udskrives.
- Læg den op i scanneren, som den kommer ud. Den skal vende rigtig
(det vises på testsiden, hvordan den skal ligges i scanneren).
- Tryk på scan-knappen
- Tænd/sluk knappen står nu og blikker og når der er vedvarende lys i tænd/sluk
knappen, er farverne finjusteret og den udskriver ikke længere testsiden.

Dette gentages næste gang, du skifter blækpatron uanset om det er den farvede eller den sorte.

Og ja, HP´s blækpatroner er alt for dyre til denne fornøjelsen.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-09-07 17:26

Og det hele står faktisk i brugsanvisningen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-07 18:19

Brugsanvisnger er for amatører!

Den havde jeg ærlig talt ikke skænket en tanke... Har nu heller aldrig oplevet noget lignende ved de gamel printere - men de kunne jo heller ikke scanne...

Men er glad for, at det nu virker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-09-07 20:58

det er jo netop til at justere dyserne ind efter, at de skal scannes

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 26-09-07 11:27

Hej jeg har prøvet de nævnte forslag men min printer sætter jobbene i kø stadigvæk og vil ikke slette det sidste job i køen somså står og blokerer for udskrivning
HVORFOR gør den dog det??????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 26-09-07 11:27

Hej jeg har prøvet de nævnte forslag men min printer sætter jobbene i kø stadigvæk og vil ikke slette det sidste job i køen somså står og blokerer for udskrivning
HVORFOR gør den dog det??????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 26-09-07 11:27

Hej jeg har prøvet de nævnte forslag men min printer sætter jobbene i kø stadigvæk og vil ikke slette det sidste job i køen somså står og blokerer for udskrivning
HVORFOR gør den dog det??????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 26-09-07 17:28

Hmmm.
Prøv at kigge lidt på printer egenskaberne under fanebladet avanceret. Der kan være et flueben for meget, så den fastholder ugyldige udskrifter.