/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DR's røde lejesvende
Fra : creamygirl
Vist : 1047 gange
200 point
Dato : 19-09-07 01:20

Først svipsede det for Peter Kær, da han for åben skærm ytrede håb om, at Fidel Castro "holder i al evighed"

Så blev Jeppe Nybroe fyret grundet manipulerende og utroværdige indslag om tilbagetrækningen fra Irak. http://www.youtube.com/watch?v=BpfgIi7ZWzg&mode=related&search=

Dernæst sad den lille fnatmide, Jens Blauenfeldt for åben skærm og udstillede sine småfascistoide holdinger, og ligefrem frydede sig over uskyldiges død. For hey - Det er jo "bare" Amerikanere, så det har de rigtig godt af.. http://www.youtube.com/watch?v=tYKNMMCLqFU&feature=bz

Og senest jeverede Thomas Falbe en sønderlemmende kritik af George W. Bush og Karl Rove. http://jp.dk/kultur/article1092497.ece

Som licensbetaler forventer jeg upolitisk og objektivt statsligt tv, hvor troværdighed, saglighed og upartiskhed er i højsædet.. Kravet til DR må derfor være neutralitet og sandfærdighed, og kan det krav ikke opfyldes, så har DR ingen berettigelse..

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 19-09-07 01:31

hej Creamy
du støtter vel ikke denne "krigsliderlige" George W. Bush

jeg betaler også licens,
det er bare surrøv med alle de genudsendelser som kører heletiden.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 01:46

Det handler overhovdet ikke om hvad jeg støtter, eller ikke støtter!

Det handler om, at i loven for Public servise så er man forpligtet til, at informationsformidlingen skal være saglig og upartisk.

Jeg forventer neutrale analyser, og IKKE politiserende propaganda, som vi får skjult uden reel varedeklaration, og endda tvinges til at betale for det, uanset om vi synes det er pengene værd eller ej.

DR har længe stået for Dzhugashvilis Rødgardister, og det er på tide at kanalen bliver privatiseret, hvis vi ellers kan finde nogen, der gider at betale de 50 øre som stationen er værd.

Det er da fair nok at der er venstreorienterede medier. Men så skal devenstreorienterede selv betale for at hygge sig med dem, uden at vælte regningen over på andre.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:00

Den med de røde lejesvende, er opfundet af regeringen og DF.

Peter Kærs udtalelser har jeg ikke hørt, og kan derfor ikke rigtigt kommentere den, da jeg ikke ved, i hvilken sammenhæng det blev sagt.

Men jeg kan jeg altså ikke få øje på det røde, i de andre eksempler du kommer med.

Jeppe Nybroe lavede bare noget journalistisk makværk, og blev fanget i det. Der er vist ikke noget rødt i det.

Faktisk meget forfriskende af Jens Blauenfeldt, at sige, hvad mange sikkert tænkte, da det skete. Jeg gjorde det sikkert nok også. Ikke at jeg på nogen måde sympatiserer med Al Queda, eller ugerningen, men amerikanerne fik bevis på, at de ikke er usårlige, og at det kan få konsekvenser, når man spiller verdens politibetjent.

At Bush er en idiot, er der vist mange der mener, både på højre og venstrefløjen.

Men hvad betyder det, hvis en journalist får listet en personlig betragtning ud, en gang imellem ? Det gør da det hele lidt mere underholdende

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 02:02

Ja sikke underholdende...haha

Forestil dig en klaphat alá Blauenfeldt udtale om Dafur noget i retning af: "at det aligevel frydede ham lidt da det jo kun var negere"...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 02:06

Iøvrigt kan jeg dårligt tro, at det er regeringen og DF, som står for det faktum, at at DRs strejke er bakket op af en række interesseorganisationer der blot varetager deres medlemmers interesse i så fedt et job som muligt - og så af to røde fagforeninger. http://www.dr-demo.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-07 02:08

Citat
Kravet til DR må derfor være neutralitet og sandfærdighed,
det skal være et krav at alle journalister er neutrale i nyhedsdækning, desværre ser vi gang på gang at deres personlige holdning kommer frem i indlæg, det er ikke acceptabel og uprofessionel, de nævnte eksempler er fra DR men du kan finde dem alle steder, journalister er ikke i flertal i de borgelige partier lad os håbe at der bliver ryddet lidt op med et par fyresedler

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:08

Det var nu ikke for at håne din holdning til det. Jeg har det bare ikke så godt med, at tingene altid kører helt "straight by the book". Det, at der ryger en finke af panden, en gang imellem, syntes jeg er ret forfriskende

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 02:12

Citat
de nævnte eksempler er fra DR men du kan finde dem alle steder

Ja - men min pointe ER, at DR kan jeg IKKE fravælge.

Og jeg giiider fandme ikke betale til venstreorienteret propaganda

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:13

Citat
det skal være et krav at alle journalister er neutrale i nyhedsdækning

TV Avisens oplæser skal selvfølgelig afholde sig fra personlige holdninger, men ellers har jeg som nævnt, ikke noget problem med det.

Hvis journalister skal fyres på grund af politisk overbevisning, så er vi langt ude.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 02:16

De skal denondemig fyres, hvis ikke de kan holde kaje med deres politiske holdninger, når de er på arbejde. Desuden er Jens Blauenfeldts udtalelser klart i strid med DR's regler for, hvad en medarbejder kan sige. Men et "fy" var åbenbart nok!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-07 02:21

Citat
Hvis journalister skal fyres på grund af politisk overbevisning, så er vi langt ude.
der jeg absolut ikke enig, de må have deres overbevisninger og holdninger privat, ikke på skærmen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:28

Citat
de må have deres overbevisninger og holdninger privat, ikke på skærmen

Som sagt, så kan jeg ikke se problemet. Iøvrigt skinner de borgerlige journalisters politiske tilhørsforhold, også igennem, i interviews osv. Det kan da aldrig helt undgåes.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 02:29

Citat
Men hvad betyder det, hvis en journalist får listet en personlig betragtning ud, en gang imellem ? Det gør da det hele lidt mere underholdende

Åbenbart ikke ret meget for dig. Jeg regner selvfølgelig med, at du vil grine din røv i laser og synes det er hyle morsomt - hvis f.eks. Fox Channel ude i fremtiden giver udtryk for, at et terrorangreb på Nørreport med flere tusinde døde, er cool - for "hey, det er sq da danskere - så det har det har de egentlig rigtig godt af" ...ja haha..

Ikke at det kan sammenlignes naturligvis, da Fox Channel er privatejet og et DR statsmedie.

Citat
Hvis journalister skal fyres på grund af politisk overbevisning, så er vi langt ude.

Jeg mener, at i lige i præcis det tilfælde med Blauenfeldt, så er det underordnet om det er et politisk statement eller ej i forhold til: "hey en masse døde mennesker, cool nok, det er bare palæstinensere/muslimer/jøder/amerikanere....

Det er bare IKKE i orden, at ytre sig så lamt - og burde have givet drengerøven en fyreseddel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:44

Citat
Åbenbart ikke ret meget for dig. Jeg regner selvfølgelig med, at du vil grine din røv i laser og synes det er hyle morsomt - hvis f.eks. Fox Channel ude i fremtiden giver udtryk for, at et terrorangreb på Nørreport med flere tusinde døde, er cool - for "hey, det er sq da danskere - så det har det har de egentlig rigtig godt af" ...ja haha..

Sikken noget pladder. Jeg har vist givet klart udtryk for, at jeg bestemt ikke sympatiserer med terrorhandlinger. Om den så er udført af amerikanere, Al Queda, eller hvem der nu gør det.

"hey en masse døde mennesker, cool nok, det er bare palæstinensere/muslimer/jøder/amerikanere....

Jaja, du vil misforstå

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 03:03

Citat
Den med de røde lejesvende, er opfundet af regeringen og DF.

Det bliver umådelig svært at overbevise mig om, at DR ikke favoriserer de røde, frem for de borgerlige.

Jeg husker noget med, at islamisten Abdol Hamid blev kendt ved, at DR gjorde hende til studievært i en kort periode, - og det var på et tidspunkt, hvor hun allerede var byrådskandidat for Enhedslisten.

Til gengæld fik en af DRs ret få seriøse journalister, Poul F Hansen besked på at hvis han ville stille op for Venstre, så kunne han blive natvært på trafikradioen. Hvor fedt....haha

Det accepterede han, - men DRs ledelse har alligevel benyttet denne fyringsrunde til at udrense ham. http://www.180grader.dk/nyheder/Venstre-kandidat_fyret_fra_DR.php

Lidt søgt, at hvis man medlem af Enhedslisten og islamist, så kan man forvente at kammeraterne i DR vil bære en frem og gøre en landskendt, - men er man borgerlig, så kan man få en kniv i ryggen og en fyreseddel

Mon regeringen og DF, tvang DR til at favorisere Abdol Hamid – så de efterfølgende kunne bruge udtrykket: DR’s lejesvende?

Nej vel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 03:09

Citat
en af DRs ret få seriøse journalister, Poul F Hansen

Nåh ja, han er jo venstremand

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 03:12

Jeps, venstremand - OG fyret fra DR

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 03:19

Tjaeh, den sag ser unægteligt lidt mærkelig ud

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-09-07 03:39

Citat
Det, at der ryger en finke af panden, en gang imellem, syntes jeg er ret forfriskende

Du mener sådan noget som det her: http://www.youtube.com/watch?v=m0CcswBjn7Y

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 03:45

Godnat

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-07 07:03

creamy.

Du har helt ret - En sådan udtalelse er helt utilstedelig. - Man kunne næsten have håbet, at een af Jens Blauenfeldts familiemedlemmer havde været i WTC den dag. Det kunne han så have rigtigt godt af - eller hva' ?
Generelt må man sige, at politiseringen på DR overhovedet ikke er i overensstemmelse med DR's public service forpligtelser, og det har fået mig til at fravælge DR.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 19-09-07 07:10

Tør dine øjne creamy eller skriv en bog om dine mange problemer. Alle har ret til en mening, selv journalister på DR.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-09-07 08:29

paperboy du har ikke helt ret når du skriver at alle ha ret til enm mening jo jounalister har ret til en mening men ikke for åben skærm bare se på tv2 der kan de sq godt finde ud af at holde deres private meninger for dem selv der kan dr lære noget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-07 08:44

Creamygirl,vi kan ta`det helt rolig.DR er godt igang med at ned-prioritere sig selv.Vi kan tydelig se,dag for dag,at de taber til stationer som tv2 og tv3.Jeg klapper i mine små hænder,hver gang jeg hører om fyringer og nedskæringer.Jeg har endnu aldrig set at en rød ledelse,kunne klare den økonomiske opgave,uanset hvor mange penge der bliver postet i foretagendet.Nej,lav den om til en kommerciel st.Før bliver det ikke bedre.Faren er,hvis der kommer en A & B regering til,vil den uden tvivl fylde kassen op igen,med skatteyder kr.Og så er vi lige vidt.
Iøvrigt:
Citat
du støtter vel ikke denne "krigsliderlige" George W. Bush

Prøv lige at fordybe dig lidt,i historiens gang.Var Franklin Roosevelt krigsliderlig.Var Winston Churchill
krigsliderlig.Nej,godt vi har US (og GB) at støtte os til,når det kniber.Og det gør det jo desværre stadig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : mike38

Dato : 19-09-07 09:00

[Prøv lige at fordybe dig lidt,i historiens gang.Var Franklin Roosevelt krigsliderlig.Var Winston Churchill
krigsliderlig.Nej,godt vi har US (og GB) at støtte os til,når det kniber.Og det gør det jo desværre stadig.

Mosebaek

Ja amerikanerne er modige og villige til at kæmpe til den sidste europæer og "nuke" hele Europa. Dog enig i, at det er godt, at vi har UK og mener klart at vi i EU regi skal stå for vores egen selvstændige sikkerhed - intern og ekstern - og hvad det dermed må koste i øgede forsvarsudgifter men også hvad forskning og produktion måtte kaste af sig og det ikke udelukkende i krigsindustri men også inden for rumfart etc.

Mike38

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-07 09:51

--> Mosebaek:

Citat
Jeg klapper i mine små hænder,hver gang jeg hører om fyringer og nedskæringer.

Nå. Det er da en ondskabsfuld og selvglad holdning! Det er helt almindelige mennesker som "du og jeg", som bliver ofre i en sag, som de ikke har haft indflydelse på at kunne ændre.

At en enkelt journalist (velfortjent) ryger ud kan vel ikke retfærdiggøre, at du må applaudere, når uskyldige fyres????

Og i øvrigt har massefyringerne ikke en dyt at gøre med det oprindelige indlæg/spørgsmål.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-09-07 10:52

Hvad med Thomas Falbes ytringsfrihed, hvorfor er det lige at han ikke må give udtryk for sin personlige holdning når han gør det i et andet medie end DR. Han vælger jo netop at skrive i JP.

Hvad angår Blauenfelt,Nybroe og Kær så er det bare nogle dumrianer der burde søge over på tv2

Der er lavet talrige neutrale undersøgelser af DR´s journalistik og man har aldrig kunne påvise at den i særlig grad var drejet den ene eller den anden vej.

Derimod har man flere gange kunne påvise at TV2´s nyhedsdækning har været yderst venlig overfor borgerlige synspunkter.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-07 18:28

Citat
At en enkelt journalist (velfortjent) ryger ud kan vel ikke retfærdiggøre, at du må applaudere, når uskyldige fyres????

Citat
Og i øvrigt har massefyringerne ikke en dyt at gøre med det oprindelige indlæg/spørgsmål.
Hvorfor,fortsætter du så i samme "skure",Ysseven.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-07 18:55

Nu skal jeg se Søren Ryge.Efterhånden en af de få seværdige udsendelser,på DR.Og så lige det,at uanset hans politiske ståsted,er han smart nok,til at holde den for sig selv.Hans udsendelser skader i det mindste ikke DR.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 19-09-07 19:44

Jeg er nok nødt til at være uenig i at DR skulle have noget med en "rød" fløj at gøre

For det første er det meget få eksempler du nævner som andre også har kommenteret på har været sjusk eller andre omstændigheder - måske har der været brølere, men at stemple en hel organisation for det er på vag basis.
for det andet, hvem skulle stå bag?! i folketinget har man efterhånden intet politisk ståsted udover midten, så hvem leder vi efter.

DR's bestyrelse, som er dem der leder DR, består af tre udpeget af kulturministeren som mig meget bekendt er borgerlig, seks personer udpeger folketinget, som mig meget bekendt udover at være en demokratisk instans også råder over et flertal af "borgerlige" - og det er denne bestyrelse der vælger direktionen, der står for den daglige ledelse

Desuden kunne det da være rart at få at vide hvilken del af public service de ikke opfylder, det du nævner synes kun at omhandle nyhederne, som er 21 % af DR's omkostninger.
DR er også radio og børneprogrammer og serieudvikling osv. (altså når der ikke genudsendes)

Røde lejesvende hører fortiden til. dem du nævner har også mærket konsekvenserne eller også har det ikke været alvorligt nok. lad være med at overdriv.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-09-07 19:21

Jeg er fuldstændig enig med dig Creamygirl (for en gangs skyld).

DR skal ifølge Radio- og Fjernsynsloven leve op til public service-forpligtelsen men jeg mener, at det DR i bund og grund er, er en statsejet virksomhed som vi er tvunget til at støtte så den kan udbrede sin røde propaganda til gud og hver mand. Og så er der jo lige den lille ekstragevinst at man altid kan belønne en god pamper med et job hvor de kan formøble hele molevitten.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-09-07 19:23

Citat
1: DR, ligesom politiet, har det med at frikende sig selv, når der er begået interne fejl. Seneste eksempel er virakken omkring filmen, "Den Hemmelige Krig", som rent faktisk endte med at blive indstillet til Cavlingprisen - af en DR-chef.

2: DR udviser en magtens arrogance, á la Thor Pedersen, ved en enevældig ufejlbarlighed og mangel på (evne til) selvkritik. Seneste eksempel herpå er DR-ledelsen i køen ved håndvasken ifm. budgetoverskridelsen af DR-byggeriet i Ørestaden.

3: DR udøver pamperi og nepotisme i meningsdebatten ved udvælgelsen af umiddelbart uafhængige "specialister", som så til gengæld overeksponeres i det ekstreme. Tøger Seidenfaden (Politiken) er det mest åbenlyse eksempel herpå og lakmusprøven kommer her: Hvem kan finde et Seidenfaden-citat der sætter DR i et kritisk lys?

Når pressen, den 4. statsmagt, som her beskrevet er profitorienteret og DR, den 5. statsmagt, er regeringskritiske, hvem fører da et kritisk øje med oppositionen (=en potentielt kommende magthaver)?

Hvis regeringen ikke har vide beføjelser her, sætter det jo demokratiet ud af spil (hvis flertallet ikke må ytre sig om mindretallet, men kun omvendt). Oppositionen må her finde sig i, at også regeringen har ytringsfrihed, og ikke bare sætte hyletonen på og kalde regeringens kritik af DR for politisk pres.

Måske oppositionen, og i særdeleshed S og R, burde tage lidt mere ansvar. Man kunne starte med at erkende sin meddelagtighed i DRs fiaskobyggeri (hvis man kan huske tilbage til 1999). Men da man er del af den opposition, som det er DRs opgave at "støtte", så giver dette vel sig selv...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:18

Citat
Fra : brokke44 Dato : 19-09-07 07:03

creamy.

Du har helt ret - En sådan udtalelse er helt utilstedelig. - Man kunne næsten have håbet, at een af Jens Blauenfeldts familiemedlemmer havde været i WTC den dag. Det kunne han så have rigtigt godt af - eller hva' ?

Generelt må man sige, at politiseringen på DR overhovedet ikke er i overensstemmelse med DR's public service forpligtelser, og det har fået mig til at fravælge DR.

Snyder du med licensen Brokke?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:21

Citat
Fra : paperboy Dato : 19-09-07 07:10

Tør dine øjne creamy eller skriv en bog om dine mange problemer. Alle har ret til en mening, selv journalister på DR

Den grundlovssikrede ytringsfrihed er slet ikke et issue her. Det drejer sig udelukkende om Public Service forpligtigelser, som ER en integreret del af DRs bevilling. DR kan IKKE glemme dem i ytringsfrihedens navn.

Iøvrigt glemmer du i din iver for at sætte spørgsmålstegn ved ytringsfriheden, at når man er med til at tegne en virksomhed udadtil, og det ER Falbe som ansat journalist ved institutionen DR - så har han forbandet pligt til at tænke sig ekstra meget om inden han åbner munden, eller farer til tasterne med subjektive og holdningsprægede kronikker indenfor sit eget stofområde.

Så længe han er skatteborgerbetalt, har han bare at overholde sine public service forpligtigelser. Ikke at jeg tror du forstår dem overhovedet – for det har aldrig været studenterhuen der trykker hos dig!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:23

Citat
Fra : Mosebaek Dato : 19-09-07 08:44

Creamygirl,vi kan ta`det helt rolig.DR er godt igang med at ned-prioritere sig selv.Vi kan tydelig se,dag for dag,at de taber til stationer som tv2 og tv3.Jeg klapper i mine små hænder,hver gang jeg hører om fyringer og nedskæringer.Jeg har endnu aldrig set at en rød ledelse,kunne klare den økonomiske opgave,uanset hvor mange penge der bliver postet i foretagendet.Nej,lav den om til en kommerciel st.Før bliver det ikke bedre.Faren er,hvis der kommer en A & B regering til,vil den uden tvivl fylde kassen op igen,med skatteyder kr.Og så er vi lige vidt.

Jeg er helt enig i, at DR ingen berettigelse har, som borgerbetalt medie. Og en rød regering har du ret i vil spytte klejner i lortet. Det første der sker, hvis de kommer til fadet, er at licensen føres over på skatte billetten. Bare vent og se!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:26

Citat
Fra : Thomas.Haugaard Dato : 19-09-07 10:52

Hvad med Thomas Falbes ytringsfrihed, hvorfor er det lige at han ikke må give udtryk for sin personlige holdning når han gør det i et andet medie end DR. Han vælger jo netop at skrive i JP.
Så du mener seriøst, at det er pyt lige meget, at Falbe skriver en kronik indenfor sit eget stofområde gennemsyret af personlige holdninger, fordi han gør det i JP og ikke hos DR

Vi tager den lige igen. Hvis man vil ytre sig frit (og radikalt) - kan man ikke samtidigt fremstå som personligt habil til den neutralitet, som Public service nyhedsformidling kræver. Vil Falbe skrive kronikker gennemsyret af personlige holdninger, - så må han fratræde sin stilling hos DR – og i stedet arbejde i det private, eksempelvis Politiken eller JP. Dét er ret simpelt faktisk.

Forskellen på DR og JP - er at jeg ikke behøver betale for Jyllandsposten, hvis ikke jeg synes om indholdet i den. Jeg kan frit vælge at købe en hvilken som helst avis som jeg vil, uden at jeg behøver at betale til Jyllandsposten først. Derimod kan jeg ikke frit vælge ikke at betale for DR, hvis jeg ikke synes om dem. Udtrykker jeg mig klart?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 19:56

Citat
Fra : zhogun Dato : 19-09-07 19:44

Jeg er nok nødt til at være uenig i at DR skulle have noget med en "rød" fløj at gøre

For det første er det meget få eksempler du nævner som andre også har kommenteret på har været sjusk eller andre omstændigheder - måske har der været brølere, men at stemple en hel organisation for det er på vag basis.

Jeg forbeholder mig ret til at være kritisk. Har du et problem med det?! ...Det kan godt være du ikke finder det problematisk, at fx. Jeppe Nybroes bedrift var en lodret løgn. Men det gør jeg - må jeg godt det?!

Jeppe Nybroe VAR jo på den der vogn på vej ind - og står og rapporterer, at han er på vej ud. Der er ikke rigtig andre muligheder at opfatte det. Og det bliver fremstillet som reportage, det er NU det sker, det her - hvilket jeg betragter som voldtægt af genrerne.

Derudover kom det frem, at han konstruerede og manipulerede med både hændelser og lyd. Det kan sq da aldrig være okay at få nogen til at kaste med sten og råbe og skrige, selvom man ved, at det jævnligt forekommer. Viille Jeppe gerne vise den slags - så måtte løsningen have været, at han havde sat sig på sin røv og ventet på at det skete Og ellers måtte han have nøjes med øjenvidneberetninger og hvad han ellers kunne diske op med.

Det kan da godt være, at manden i et øjebliks svaghed vægtede sensationen højere end sandhedsværdien. Spørgsmålet er så bare hvad der skal til, før han bliver overmandet af den lyst igen?! Er det sket før?!....Og ja, han ER blevet fyret - med se ovenstående som en pointe til, HVORFOR det er problematisk, at journalister lyver!

Og så lige for overskuelighedens skyld. Jeg ER kold i røven overfor, at DR's journalister render rundt i røde trøjer. De kan endda glæde sig nok så meget over angreb på USA. Men jeg VIL fandme bare ikke være tvunget til at betale til det..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-07 20:00

Citat
fra : pve Dato : 20-09-07 19:21

Jeg er fuldstændig enig med dig Creamygirl (for en gangs skyld).

Øhh nå! ...Jeg kan overhovedet ikke mindes, vi nogensinde har deltaget i samme tråd?!

Men rart at du er enig (for en gang skyld)

Kommentar
Fra : pve

Dato : 22-09-07 20:16

[CITAT]Øhh nå! ...Jeg kan overhovedet ikke mindes, vi nogensinde har deltaget i samme tråd?! /CITAT]

Man behøver vel ikke deltage i samme tråd for at være enig/uenig, og det behøver jo ikke opfattes negativt

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 22-09-07 20:21

Og så lige for overskuelighedens skyld. Jeg ER kold i røven overfor, at DR's journalister render rundt i røde trøjer. De kan endda glæde sig nok så meget over angreb på USA. Men jeg VIL fandme bare ikke være tvunget til at betale til det..

Om du principielt ikke vil betale for DR er en anden debat som ikke har noget at gøre med om de er røde. Alle har deres indgangsvinkel til en historie og derfor vil det være uundgåeligt at der vil være en diskurs af en art.

DR's røde lejesvende er noget af en overdrivelse. Så hellere se hvor meget tv-tid de enkelte politiske partier for i DR-sendeflade i forhold til de andre medier og se om der er forskel. fx får NA meget sendetid, hvor at DF flere gange har klaget over at de ikke får den tid i medierne som der måske var fair.

Jeg tror ikke der er nogen der er uenige i at Nybroes handlinger var uetiske og ikke havde meget med saglig journalistik at gøre, men at det skulle gøre ham rød at han ikke kan lave en historie ved jeg nu ikke. tror han gik efter nyhedsværdien i manipulationen.

Om noget vil jeg da hellere tage afstand fra at en offentlig person som Plummer render rundt i bevar ungdomshuset t-shirt på roskilde. Han er om noget ikke en privatperson i offentlige fora.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-07 20:48

Jeg går 100 % ind for de amerikanske tiltag i Irak og den danske deltagelse heri, hvilket jeg benytter enhver lejlighed til at underholde min omgangskreds med.

Så jeg er i hvert fald helt sikkert ikke rød lejesvend - men måske grøn eller blå lejesvend?

Ja, for hvis man er lejesvend, når man er rød, så må det samme vel gælde alle mulige andre partifarver?

Dog tvivler jeg meget på, at man kan gå ud fra, at folk er røde, blot fordi de er imod indgrebene i Irak. Faktisk kender jeg et par konservative, som er stærkt imod regeringens politik på lige det punkt.

I øvrigt synes jeg, det er helt i orden, at Peter Nybro blev fyret, eftersom det han bedrev var bevidst manipulation.

Jens Blauenfeldts udtalelser kan derimod ikke hidse mig op, hvorimod jeg anser videoen på YouTube for stærkt demagogisk.

Og at Thomas Falbe ytrer sin egen mening uden for DR's regi, synes jeg bestemt er helt ok, så længe han holder sig neutral, når han er på arbejde. Og det synes jeg ikke, han har problemer med.

Som sagt er jeg ikke enig med nogen af dem. Tværtimod. Men det er så en anden snak.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-09-07 22:57

Citat
Vi tager den lige igen. Hvis man vil ytre sig frit (og radikalt) - kan man ikke samtidigt fremstå som personligt habil til den neutralitet, som Public service nyhedsformidling kræver. Vil Falbe skrive kronikker gennemsyret af personlige holdninger, - så må han fratræde sin stilling hos DR – og i stedet arbejde i det private, eksempelvis Politiken eller JP. Dét er ret simpelt faktisk.

Forskellen på DR og JP - er at jeg ikke behøver betale for Jyllandsposten, hvis ikke jeg synes om indholdet i den. Jeg kan frit vælge at købe en hvilken som helst avis som jeg vil, uden at jeg behøver at betale til Jyllandsposten først. Derimod kan jeg ikke frit vælge ikke at betale for DR, hvis jeg ikke synes om dem. Udtrykker jeg mig klart?!

Vi tager den så en gang til. Man mister altså ikke sin ytringsfrihed fordi man ansættes i DR. Hvad man ytre som privat person i skrift eller tale uden for DR er fuldstændigt frit.

Skulle man også forbyde ansatte i DR at være medlem af et parti.

Din grundlæggende mangel på kendskab til vore borgerlige frihedsrettigheder er ikke befordrene for debatten.

Derudover så mener jeg også du gør folk dummere end de er. Jeg har tillid til at folk selv sortere i de nyheder der får.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 23-09-07 17:10

Gudskelov er Poul F Hansen blevet fyret !

Men det kommer dog lidt sent, Lisbeth Knudsen har holdt hånden over ham i mange år.
Den klaphat hyrede 4 russere til at bygge hans hus i Kokkedal, han lovede dem at når Rusland kom ind i EU i 2004 ! ( ja det sagde han til dem) så ville han sørge for at de fik opholds og arbejdstilladelse. Det gik de arme arbejdere med på og knoklede på hans hus i et godt stykke tid indtil det hel blev opdaget. Hvorefter de, eftersom de var illegale i landet, blev udvist. Poul F Hansen fik en reprimande og arbejdede videre som udenrigskorrespondent i Rusland.
Flot tilgang at have til globaliseringen hr. venstre mand Poul F Hansen. !

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-07 23:36

Citat
fra : pve Dato : 22-09-07 20:16
Man behøver vel ikke deltage i samme tråd for at være enig/uenig, og det behøver jo ikke opfattes negativt

Nej det er da rigtigt. Jeg havde bare ikke i tankerne, at du fra sidelinien har været uenig med mig. Måske fordi jeg ikke selv ville kunne holde min kæft, hvis jeg sad på sidelinien, og opdagede én være helt "galt på den"

I øvrigt opfattede jeg ikke din uenighed som negativ …

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-07 23:45

Citat
Fra : zhogun Dato : 22-09-07 20:21

Om du principielt ikke vil betale for DR er en anden debat som ikke har noget at gøre med om de er røde.

Forkert! …Jeg gider ikke betale til DR, fordi de ER røde – og det er altså min tråd, så du skal ikke bestemme, hvad der hører til her.. Det eneste du bestemmer er, hvornår du forlader tråden, so to speak (sagt i en godmodig tone

Jeg ved ikke om du er bekendt med programmet Kaffeklubben på P1 med Røde Irene?!

Hvis ikke, så synes jeg du skal prøve at lytte til det en dag. Røde Irene gider ikke en gang at lade som om hun stiller kritiske spørgsmål, men kommer med helt åbenlyse sympatitilkendegivelser når det brede panel (hvor Morten Østergaard udgør højresiden i panelet) kommer med særligt indignerede kommentarer.

Jo jo – det er skam et herligt program, hvis man vil forarges som tilhørende højrefløjen..
Panelet er simpelthen så ædende onde i sulet, når de retter deres frustration ud i æteren (for bl.a. mine penge) og til et publikum, som alligevel enten er enten med dem, eller mod dem.

Jeg tror det er heldigt, at min barselorlov snart er slut. Det program er simpelthen ikke sundt for mig, og så slipper jeg også for at troppe hos DR og give Røde Irene bank med en frossen porre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-09-07 23:50

.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-07 23:53

Stl_s

Det punktum dér - er i strid med intelligensparagraffen. Har du været i lære hos Mirit?!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-09-07 08:52

Citat
Det punktum dér - er i strid med intelligensparagraffen. Har du været i lære hos Mirit?!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-07 15:20

Jeg klapper igen,i mine små hænder.DR gør det stadigvæk,udleverer sig selv:

http://www.180grader.dk/nyheder/DR_i_pinlig_Bush-mobning.php

Det må jo være pinligheden selv,at have job i det firma.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-07 23:13

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-10-07 06:32

Selv tak creamygirl.

Jeg holdt mig lidt væk fra debatten, idet den evindelige politisering/manipulering i DR gør mig så edderspændt rasende, og jeg HAR fravalgt Jens Blauenfeldts udsendelser i samme medie.
Det er IKKE - som påstået af andre - et forsøg på at knægte ytringsfriheden. De mindre gode journalister i DR må da mene, hvad de vil. De har da adgang til at ytre sig i læserbreve eller lignende som privatpersoner, men jeg vil fandme ikke finde mig i, at deres politiske sym-/antipatier i den grad udbasuneres på statsstøttet fjernsyn, hvor MINE licenskroner indgår i budgettet.
JB's udtalelse er, i mine øjne, en direkte hån mod de omkring 4.000 mennesker, der døde under grusomme omstændigheder. Og - ja - jeg ved godt, at der findes mange eksempler på grusomheder rundt om i denne verden, men det retfærdiggører da ikke dette pjathoveds totale mangel på empati.
Man må håbe, at der på et eller andet tidspunkt bliver gjort op med den latterlige udemokratiske licensordning, der ligger på linie med fagforeningernes "tvungne" økonomiske støtte til den politiske venstrefløj.