/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nedvejning
Fra : rejsefreak
Vist : 1365 gange
50 point
Dato : 18-09-07 13:55

Hej. Jeg kan se at der er mange her på linien der har forstand på det med biler.
Jeg har en Berlingo fra 2002 på gule plader (til privatbrug), egenvægt 1225, totalvægt 2025.
Jeg betaler vildt meget i vægtafgift. Jeg har hørt at man kan nedveje den og spare i afgift.
Er der ën som ved hvad jeg skal gøre, og hvor man kan få det gjort billigst? Den var til syn for et år siden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-07 14:19

Jeg har selv overvejet det, men gider ikke da man kan læse dette:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Varebiler/2007/gulpladebilerlukkes.htm

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 18-09-07 14:21

Bilen skal til syn for at blive vejet ned

http://www.business.dk/article/20070731/transport/70731021/

Men det kan sikkert ikke betale sig, da de biler der er nedvejet alligevel kommer til at betale den høje afgift når den nye bestemmelse vedtages.....så har man bare en bil der ikke må laste så meget som før....til den dyre afgift

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-07 14:22

For god ordens skyld må du også hellere læse dette somjeg dog mest betragter som reklame for en "død sild". http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Stadig_store_besparelser_paa_varebiler/1/

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 18-09-07 16:05

Der skal betales vægtafgift af biler på gule plader. I det omfang gulpladebiler anvendes privat, skal der desuden betales tillæg for privat anvendelse. Dette tillæg udgør pr. år:

Totalvægt indtil 3 t: 5.040 kr.
Totalvægt over 3 ton: 15.000 kr.

For biler på gule plader som anvendes blandet privat og erhvervsmæssigt, betales tillæg med 50 pct. af tillægget for udelukkende privat anvendelse.

Nedvejning kan ikke betale sig, men anvender du den til arbejdet, altså kører f. eks. statens takster, kan du få reduktion.

Læs mere på www.tax.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-07 16:24

Snedig:
Så enkelt er det ikke hvilket du vil kunne se af ovenstående link.

Godkendelse af svar
Fra : rejsefreak

Dato : 18-09-07 18:29

Tak for svaret dova.

Mange frustrerende svar. Men da dit svar angår biler af samme vægt som min, fik det mig til at jeg vil kontakte Told og Skat i morgen. Så får jeg vel et svar der kan bruges i mit tilfælde.
Tak

Kommentar
Fra : BjarneD