/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af topovn til keramik
Fra : Olivia7
Vist : 5840 gange
20 point
Dato : 18-09-07 11:59

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der ved om det kan svare sig at købe en topovn til brænding af keramik og stentøj i udlandet og få den fragtet til Danmark.
Jeg syntes nemlig de er meget dyre at købe hos Cerama her i landet.
Venlig hilsen Olivia7

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-09-07 12:58

www.elvarmeteknik.dk/forside

PRØV DENNE SIDE, DE SÆLGER OGSÅ BRUGTE OVNE.
ELLERS HOLD ØJE MED EN FRA DEN BLÅ AVIS.
DER ER RIGTIG MANGE KERAMIKERE, DER SÆLGER UD.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 18-09-07 17:24

det kan godt betale sig at bestille fra udlanden men det må ikke være for langt væk (mener det er inde for eu ) så slipper du for at betale dansk moms men er ikke sikker

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-09-07 23:58

Du kan købe hvor som helst (fra EU eller udenfor). Fragten bliver sikkert dyrere jo længere væk du går. Handler du som privat fra et EU-land betaler du det pågældende lands moms (typisk lavere end vores 25%). Er det udenfor EU betaler du dansk moms når ovnen kommer ind i landet. Evt. reklamation er selvfølgelig nemmest hvis du handler i Danmark.